انتظارات بخش خصوصی از دولت چهاردهم

فعالان اقتصادی از دولت مسعود پزشکیان انتظار دارند با کاهش تورم، حذف قیمت‌گذاری دستوری، کوچک‌سازی دولت و بازنگری در سیاست‌های ارزی، به بهبود وضعیت اقتصادی و رفع موانع تولید بپردازد و وضعیت دیپلماسی خارجی را مشخص کند.

جهان صنعت نیوز –  فعالان اقتصادی از دولت مسعود پزشکیان انتظاراتی شامل کاهش تورم، حذف قیمت‌گذاری دستوری، کوچک‌سازی دولت، مقابله با اقتصاد زیرزمینی، بازنگری در سیاست‌های ارزی و عدم رقابت با بخش خصوصی دارند. آن‌ها امیدوارند که دولت جدید با برنامه‌ریزی قوی، ثبات ارزی را حفظ کند و مهار تورم را به‌عنوان اولویت اصلی در نظر گیرد. همچنین، فعالان اقتصادی خواستار حذف موانع تولید و تعیین تکلیف وضعیت دیپلماسی خارجی هستند تا به‌طور مؤثر بر رشد و توسعه کشور تأثیر بگذارند.

خواسته‌های فعالان اقتصادی از دولت جدید

سرویس صنعت: فعالان اقتصادی به دولت مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، درخواست‌هایی مشخص دارند که به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک خواهد کرد. آنها خواهان کاهش تورم، حذف قیمت‌گذاری دستوری، کوچک‌سازی دولت و برنامه‌محور بودن دولت جدید هستند. همچنین، مقابله با اقتصاد زیرزمینی، بازنگری در سیاست‌های ارزی و عدم رقابت با بخش خصوصی از دیگر مطالبات آنهاست.

با نزدیک شدن به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور چهاردهم، فعالان اقتصادی بی‌صبرانه منتظر آغاز سریع فعالیت‌های دولت جدید هستند تا برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس سیاست‌های تازه تنظیم کنند. هرچند نرخ ارز به سمت کاهش پیش می‌رود، فعالان اقتصادی انتظار دارند که این کاهش با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری قوی همراه باشد تا از این طریق به رشد و توسعه کشور کمک شود.

به گفته حسین مهدی‌زاد، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، تورم ۴۰ درصدی و رکود ناشی از آن از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است. عباس آرگون، عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران، نیز تاکید می‌کند که قیمت‌گذاری دستوری به تولید آسیب می‌زند و باید از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود. در نهایت، کاشفی، عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران، خواستار تعیین تکلیف وضعیت دیپلماسی خارجی است تا از نوسانات و عدم وضوح چشم‌انداز جلوگیری شود.

اخبار برگزیدهصنعت و معدنویدئو

شناسه : 439961
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا