شورای راهبری در آستانه انحلال

اختلافات شدید در شورای راهبردی تعیین وزرای دولت چهاردهم و فشار لابی‌گران دولتمردان حسن روحانی احتمالاً موجب تاخیر و مشکلات در انتخاب وزرا و حتی انحلال شورا شود.

جهان صنعت نیوز – ترکیب اعضای شورای راهبردی تعیین وزرای دولت چهاردهم با مشکلات جدی مواجه است؛ محمدجواد ظریف، رئیس شورا، اعلام کرده که فهرست وزرا طی یکی دو روز آینده مشخص می‌شود، اما اختلافات داخلی در کمیته‌ها و شورای اصلی به حدی زیاد است که ابتدا باید اختلافات داخلی حل شود تا بررسی صلاحیت وزرا ادامه یابد. اختلافات عمدتاً حول محور وزرای دولت روحانی و لابی‌گری آنها است و انتقادات زیادی به حضور نزدیکان حسن روحانی در شورای راهبری وجود دارد. برخی فعالان سیاسی و اعضای ستاد پزشکیان نگران‌اند که این وضعیت مانع از تشکیل کابینه قوی و تحقق شعارهای پزشکیان شود و ممکن است به انحلال شورای راهبری بینجامد.

 اختلافات در شورای راهبردی تعیین وزرای دولت چهاردهم

سرویس سیاسی: ترکیب اعضای شورای راهبردی تعیین وزرای دولت چهاردهم مشخص شده، اما بر اساس اظهارات محمدجواد ظریف، رئیس این شورا، هنوز فهرست نهایی وزرا اعلام نشده است و انتظار می‌رود طی یکی دو روز آینده این فهرست منتشر شود. با وجود شروع به کار کمیته‌های بررسی صلاحیت نامزدهای وزارت، اختلافات شدید در میان اعضای شورا مانع از پیشرفت سریع کارها شده است.

سردرگمی و اختلافات درون کمیته‌ها به وضوح مشاهده می‌شود، به طوری که اظهارات ظریف در برنامه‌های تلویزیونی با واقعیت‌های موجود هم‌خوانی ندارد. اختلافات عمدتاً حول محور وزرای دولت روحانی می‌چرخد. علی‌رغم اینکه مسعود پزشکیان تصریح کرده دولت او، دولت سوم روحانی نخواهد بود، فشار و لابی‌گری از سوی وزرای سابق روحانی هنوز قوی است.

برخی منابع آگاه اعلام کرده‌اند که حضور نزدیکان حسن روحانی در شورای راهبری دولت چهاردهم موجب تشدید انتقادات به عملکرد این نهاد شده است. این منابع تأکید می‌کنند که با توجه به عملکرد ضعیف دولتمردان روحانی، حضور آن‌ها در کابینه جدید با شعارهای پزشکیان همخوانی ندارد و ممکن است کابینه قوی مورد نظر پزشکیان تشکیل نشود.

اعتراضات فعالان سیاسی و اعضای ستاد پزشکیان به وضعیت فعلی افزایش یافته و برخی منابع به احتمال انحلال شورای راهبری اشاره کرده‌اند. اگر شورا نتواند در روزهای آینده تکلیف وزرا را روشن کند، این احتمال قوت خواهد گرفت.

سیاسیویدئو

شناسه : 439962
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا