زمان افتتاح مترو اسلامشهر مشخص شد

پروژه متروی اسلامشهر که ادامه خط 3 مترو تهران است، با پیشرفت در ریل‌گذاری و روسازی 10.5 کیلومتر مسیر، به زودی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

جهان صنعت نیوز – روژه متروی اسلامشهر، که ادامه خط ۳ شبکه مترو تهران است، به‌زودی با تکمیل عملیات ریل‌گذاری و روسازی مسیر ۱۰.۵ کیلومتری از سه راهی آزادگان تا ۴۰۰ متر بعد از ایستگاه میدان نماز، به مرحله جدیدی وارد خواهد شد. مدیرعامل شرکت متروی اسلامشهر، رضا قاسمی، اعلام کرد که این عملیات از ابتدای تیرماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در حدود ۱۸ ماه به پایان برسد، مشروط بر تأمین به موقع منابع مالی. با اتمام این پروژه، سه ایستگاه چهاردانگه، شاطره و میدان نماز به خط مترو افزوده می‌شود و دسترسی به اسلامشهر از طریق خط ۳ مترو تهران بهبود می‌یابد.

آخرین وضعیت متروی اسلامشهر: پیشرفت‌ها و برنامه‌های آینده

سرویس مسکن: رضا قاسمی، مدیرعامل شرکت متروی اسلامشهر، درباره وضعیت کنونی پروژه خط متروی این شهر گفت: پس از پایان موفق عملیات حفاری مکانیزه تونل خط مترو تهران ـ اسلامشهر در پاییز سال گذشته، اکنون مرحله ریل‌گذاری و روسازی مسیر ۱۰.۵ کیلومتری از سه راهی آزادگان تا ۴۰۰ متر بعد از ایستگاه میدان نماز در حال انجام است. این بخش از مسیر شامل یک خط رفت و یک خط برگشت است و در نهایت با راه‌اندازی آن، سه ایستگاه چهاردانگه، شاطره و میدان نماز به این مسیر افزوده خواهند شد. راه‌اندازی این خط، دسترسی به اسلامشهر از طریق خط ۳ مترو تهران را تسهیل خواهد کرد.

زمان افتتاح مترو اسلامشهر

قاسمی افزود که عملیات ریل‌گذاری و روسازی این مسیر از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده است. پیش‌بینی می‌شود که این عملیات در حدود ۱۸ ماه به طول بینجامد و در صورت تأمین به موقع منابع مالی، اواخر سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد. امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، بخش‌های بعدی این پروژه نیز به موقع تکمیل شوند.

جزئیات پروژه خط مترو تهران ـ اسلامشهر

براساس گزارشات، خط مترو تهران ـ اسلامشهر بخشی از خط ۳ شبکه مترو پایتخت است و فاز نخست آن به طول ۱۰۵۰۰ متر، به صورت یک تونل دو خطه و با سه ایستگاه در حال اجرا و تکمیل است.

این پروژه نه تنها بهبود حمل‌ونقل عمومی در منطقه را به همراه دارد، بلکه به تسهیل دسترسی به نقاط مختلف شهر و کاهش ترافیک کمک خواهد کرد.

مسکن

شناسه : 439972
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا