تب دنگی به اصفهان رسید

پژمان عقدک از شناسایی تب دنگی در اصفهان خبر داد و هشدار داد که مسافران به استان‌های پرخطر در صورت مشاهده علائم، فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

جهان صنعت نیوز – پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اعلام کرد که یک راننده که از مرزهای پاکستان عبور کرده و علائم تب دنگی داشت، در اصفهان شناسایی شد و آزمایش‌های او در تهران تأیید شد. او هشدار داد که مسافران استان‌های پرخطر مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان و مازندران باید در صورت مشاهده علائم گزیدگی، تب، بدن‌درد، سردرد، درد پشت چشم، درد مفاصل، حالت تهوع، استفراغ و خونریزی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شناسایی تب دنگی در اصفهان

سرویس عمومی : پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اعلام کرد که یک راننده که از مرزهای پاکستان عبور کرده بود و علائم تب دنگی داشت، در اصفهان شناسایی شد. آزمایش‌های اولیه او در اصفهان و آزمایش نهایی در تهران، مثبت بودند و در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۳ تأیید شدند.

هشدار به مسافران استان‌های پرخطر

عقدک به تمامی افرادی که به استان‌های پرخطر از جمله خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان در جنوب و گلستان، گیلان و مازندران در شمال سفر می‌کنند، هشدار داد که در صورت مشاهده علائم گزیدگی، سریعاً برای انجام آزمایش اقدام کنند.

علائم تب دنگی

وی توضیح داد که علائم تب دنگی شامل تب، بدن‌درد، سردرد، درد پشت چشم، درد در استخوان و مفاصل، حالت تهوع، استفراغ و نشانه‌های خونریزی مانند خونریزی در لثه و بینی هستند. در صورت مشاهده این علائم، افراد باید به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و درمانگاه‌ها مراجعه کنند.

عمومی

شناسه : 440041
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا