سویه جدید کرونا مرگ و میر بیشتری دارد؟

موج جدید کرونا دوباره به آمریکا بازگشته است و جو بایدن؛ رئیس جمهور و خاویر بسرا؛ وزیر بهداشت آمریکا از نمونه‌های بارز ابتلا به جدیدترین موج کرونا هستند، البته کارشناسان می‌گویند سویه جدید کرونا میزان مرگ‌ومیر را کمتر از یک درصد افزایش داده است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز،موج جدید کرونا دوباره به آمریکا بازگشته است. جو بایدن؛ رئیس جمهور و خاویر بسرا؛ وزیر بهداشت این هفته به نمونه‌های بارز ابتلا به جدیدترین موج کووید-۱۹ در این کشور تبدیل شده‌اند. و اگرچه مشخص نیست که آنها به کدام نوع آلوده شده‌اند، کارشناسان بیماری‌های عفونی می‌گویند آخرین گونه‌های شناسایی شده کرونا، خطرناک‌تر از همه‌گیری‌های قبلی نیست.

به گفته پزشک کاخ سفید، بایدن ۸۱ ساله، در حال حاضر با علائم خفیف تنفسی فوقانی دست و پنجه نرم می‌کند و در حال مصرف “پکسلووید” ضد ویروس کروناست. این سومین باری است که بایدن در زمان حضور در کاخ سفید به کووید-۱۹ مبتلا می‌شود.

به گفته امش آدالجا؛ پزشک بیماری‌های عفونی در دانشگاه جانز هاپکینز، نوع جدید کرونا به نام اومیکرون KP.3 در هفته‌های اخیر شایع شده است. زیرا امواج گرما در سراسر ایالات متحده باعث شده آمریکایی‌ها در داخل خانه‌ها دورهمی برگزار کنند.

براساس گزارش مدیکال اکسپرس، آخرین زیرسویه اومیکرون که در جهان از جمله آمریکا شایع شده بود جی.ان۱ نام داشت. اما کارشناسان آمریکا می‌گویند که تعداد موارد کرونای ناشی از نوع KP.3 به سرعت در حال افزایش است و به سرعت از نوع JN1 پیشی گرفته است.

بر اساس گزارش مرکز مدیریت بیماری‌های ایالات متحده، در دو هفته گذشته، مراجعات به اورژانس در هفته گذشته ۲۳.۵ درصد و میزان تست‌های کرونا ۸.۶ درصد افزایش یافته است. با وجود این میزان افزایش در بیماری، مرگ و میر تنها کمتر از یک درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد افزایش تابستانی موارد کرونا، هشداردهنده نیست.

تسنیم

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 440062
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا