صادرات مرغ به ۱۲ هزار تن رسید

معاون وزیر جهاد گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۵۰ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، محمد‌ابراهیم حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ و تخم مرغ گفت: بنابر آمار تا پایان سال گذشته بیش از ۱۳۵ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است. از ابتدای سال هم حدود ۵۰ هزارتن صادرات داشتیم.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای سال ۱۲ هزارتن مرغ به بازارهای هدف صادر شده است.

حسن نژاد با بیان این که در سال گذشته ۲.۶ میلیون تن مرغ در کشور تولید شده است، گفت: این میزان تولید علاوه بر تامین نیاز داخل برای تامین ذخایر استراتژیک و صادرات نیز استفاده شد.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره اینکه قیمت مصوب شیرخام تغییری داشته است، افزود:علی رغم پیگیری های مکرر برای اصلاح قیمت شیرخام، اما تاکنون نرخ تغییری نداشته است و به قیمت ۱۵ هزارتومان عرضه می شود.

هزینه بالای تولید گوشت

او گفت: سالانه ۹۰۰ هزار تن گوشت در کشور تولید می‌شود. بالا بودن قیمت گوشت در بازار تا حدود زیادی متاثر از هزینه بالای تولید است، اما در شرایط کنونی باتوجه به قیمت مناسب درب دامداری‌ها، اما در بازار به قیمت گرانتری عرضه می‌شود.

به گفته معاون وزیر جهاد، بنابر آمار طی۴۰ سال گذشته برای تامین نیاز بخش صنعت و عرضه به طور متوسط سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت وارد می شود و میزان واردات در سال گذشته افزایش نداشته است.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه واردات دام مولد نژادهای اصیل خبر داد. او گفت: طی سال های گذشته دام های مولد روانه کشتارگاه شدند که اکنون این کار برای جبران عقب ماندگی‌های چند سال گذشته واردات دام‌های مولد انجام‌ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 440103
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا