زمستان بورس در گرمای تابستان

ارزش بازار بورس تهران با کاهش 35 هزار میلیارد تومانی به 7342 هزار میلیارد تومان رسید و شاخص کل با افت 10 هزار واحدی به کمتر از 2.2 میلیون واحد رسید، در حالی که دلار نیمایی به 43 هزار و 800 تومان و نرخ بهره بین بانکی به 23.63 درصد رسید.

جهان صنعت نیوز؛ شاخص کل بورس با افت ۱۰ هزار واحدی به کمتر از ۲.۲ میلیون واحد رسید و تحلیل‌گران منتظر تعیین تیم اقتصادی دولت هستند. ارزش بازار بورس تهران با کاهش ۳۵ هزار میلیارد تومانی به ۷۳۴۲ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات به ۳۸۰۰ میلیارد تومان و گروه‌های شیمیایی، خودرویی و انبوه‌سازی به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. در تیر ماه، حقیقی‌ها ۲۴۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند و تعداد خریداران و فروشندگان کاهش یافت. منابع پارک‌شده به انتظار برنامه‌های وزرای پیشنهادی به بازار وارد خواهند شد. دلار نیمایی به ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و نرخ بهره بین بانکی ۲۳.۶۳ درصد است.

کاهش ارزش بازار بورس تهران

سرویس بورس، ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران پس از پایان معاملات روز جاری به حدود ۷۳۴۲ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان کاهش داشته است.

عملکرد گروه‌های مختلف در بازار

ارزش معاملات در روز جاری ۳۸۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و گروه شیمیایی با ۱۸۴ میلیارد تومان در رتبه اول ارزش معاملات قرار گرفت. گروه‌های خودرویی و انبوه‌سازی نیز با ۱۸۱ و ۱۲۰ میلیارد تومان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

خروج سرمایه حقیقی‌ها از بورس تهران

در تیر ماه سال جاری بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان از بازار بورس تهران توسط حقیقی‌ها خارج شده است. همچنین در هفته منتهی به ۲۷ تیر، تعداد خریداران بازار سرمایه کمتر از ۱۰۰ هزار کد معاملاتی بوده و به ۵۸ هزار کد معاملاتی رسیده است. در سمت فروشندگان نیز تعداد کدهای معاملاتی از ۳۲۰ هزار و ۲۵۰ هزار به ۹۹ هزار کاهش یافته است که این هفته با تعطیلات میان مدت نیز همراه بوده است.

انتظار برای تصمیمات وزرای پیشنهادی

یکی از فعالان بازار سرمایه به خبرگزاری بازار سرمایه اعلام کرده که بخش عمده‌ای از منابع پارک شده در بازار سهام در انتظار تعیین تکلیف برنامه‌های وزرای پیشنهادی است. مرتضی امیری اظهار داشت که این منابع حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

صعود دلار نیمایی

دلار نیمایی به ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. رئیس جمهور منتخب، دکتر مسعود پزشکیان، دعوت اتاق ایران را پذیرفته و با فعالان اقتصادی دیدار کرده است. نرخ بهره بین بانکی نیز در گزارش ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۳ به ۲۳.۶۳ درصد رسیده که نسبت به هفته قبل یک صدم درصد افزایش داشته است.
چیزی به مراسم تنفیذ دکتر مسعود پزشکیان نمانده است. محمدجواد ظریف اعلام کرده که تا ۳ مرداد سه نامزد را به رئیس جمهور معرفی خواهد کرد. همچنین احتمال انتخاب عبدالناصر همتی به عنوان وزیر اقتصاد مطرح شده است.

پیش بینی بورس: بنیادی‌ها و تکنیکال‌ها چه می‌گویند؟

در پایان معاملات روز جاری، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت بیش از ۱۰ هزار واحدی به کمتر از ۲.۲ میلیون واحد رسید. در روزهای نیمه تعطیل هفته گذشته، شاخص کل توانسته بود سطح حمایتی ۲.۲ میلیون واحدی را حفظ کند، اما با معاملات امروز دوباره افت کرد. تحلیل‌گران بنیادی چشم به تعیین تیم اقتصادی دولت دوخته‌اند و تحلیل‌گران تکنیکالیست نیز میانگین‌های ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه را به عنوان سطوح حمایتی در نظر دارند و وضعیت سودآوری بهار ۱۴۰۳ شرکت‌ها را نیز رصد می‌کنند.

اخبار برگزیدهبورس

شناسه : 440104
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا