گرم ترین و سردترین نقاط کشور با اختلاف ۴۰ درجه

اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که بین خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق کشور در شبانه روز گذشته حدود ۴۰ درجه اختلاف دما وجود دارد.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که بین خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق کشور در شبانه روز گذشته حدود ۴۰ درجه اختلاف دما وجود دارد. به طور مثال فرودگاه اردبیل در شبانه روز گذشته با دمای ۹.۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین منطقه دارای ایستگاه هواشناسی شد.

همچنین، پس از اردبیل «دشت نمدان» در استان فارس با دمای ۱۰.۱، «بلداجی» در چهارمحال و بختیاری ۱۰.۳، الشتر در لرستان ۱۰.۵ و «نیر» در استان اردبیل با دمای ۱۰.۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین دماهای امروز کشور را ثبت کردند. این در حالی است که در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در شوشِ خوزستان به ۵۰ درجه سلسیوس رسید و گرم‌ترین شهر کشور شد.

همچنین بیشینه دمای هوا در بسیاری از شهرهای نیمه جنوبی و حتی نیمه شمالی کشور در شبانه روز گذشته به ۴۰ درجه و بیشتر از آن رسید. طبق آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته حدود ۱۷۰ ایستگاه هواشناسی دمای ۴۰ درجه و بیشتر از آن ثبت کردند.

بارش‌های همرفتی در روزهای گرم تابستان

در شبانه روز گذشته همچنین بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در برخی مناطق کشور رخ داد که بیشترین بارش با میزان ۲۶.۶ میلی متر در ایستگاه «سردشت بشاگرد» در هرمزگان ثبت شده که این آمار پرباران‌ترین روز این منطقه از ابتدای تابستان تا کنون است که بر اثر فعالیت یک سیستم همرفتی رخ داده است.

همچنین، در شبانه روز گذشته همچنین از حدود ۶۰ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی گزارش بارندگی دریافت شده. بیشترین بارش‌ها به ترتیب از «سردشت بشاگرد» با ۲۶.۶، «جیرکل» در گیلان ۲۳.۷، «قراخیل» در مازندران ۱۷.۶ و «امیرآباد» در مازندران ۱۶.۷ میلی متر گزارش شده است.

مهر

عمومی

شناسه : 440115
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. جناب مسئول معاینه فنی شما خوشبحالت میشه که سالی چهار بار از طبقه متوسط به پایین جامعه پول بگیری ؟
    چرا هیچکسی بفکر جایگزینی خودروهای فرسوده نیست؟
    خدا بیامرزه آقای رئیسی رو که دیگه امیدی برای مستضعفین مثل من نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا