وزیر مسکن پاسخ داد؛

وام مسکن ملی ۸۰۰ میلیونی چه زمانی اجرایی می‌شود؟

مهرداد بذرپاش از افزایش وام‌ مسکن ملی به ۸۰۰ میلیون تومان و وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان خبر داد و اعلام کرد که پس از تصویب شورای عالی بانک مرکزی، این تغییرات به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد.

جهان صنعت نیوز – مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، از افزایش وام مسکن ملی از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان و وام مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان خبر داد که پس از تصویب شورای عالی بانک مرکزی اجرایی خواهد شد؛ همچنین، با وجود رشد قابل توجه پرداخت تسهیلات بانکی در سال ۱۴۰۲، هنوز نیاز به هماهنگی بیشتر بین بانک‌ها و نهضت ملی مسکن برای دستیابی به اهداف مسکن وجود دارد

افزایش وام مسکن ملی

سرویس مسکن: مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در آخرین جلسه شورای عالی مسکن از افزایش تسهیلات مسکن ملی خبر داد. طبق تصمیمات جدید، وام مسکن ملی از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و این تغییر منتظر تصویب شورای عالی بانک مرکزی است. این شورا جایگزین شورای پول و اعتبار شده و پس از تصویب، افزایش وام به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد.

افزایش وام مسکن ملی روستایی

در بخش مسکن روستایی نیز تغییرات مشابهی اعمال شده است. وام مسکن روستایی در چند ماه اخیر از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این افزایش به منظور بهبود شرایط مسکن در مناطق روستایی و حمایت از ساخت و ساز در این مناطق انجام شده است.

رشد پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۲

بذرپاش همچنین به رشد قابل توجه پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد. با این حال، با وجود افزایش تسهیلات، همچنان نتوانسته‌ایم شبکه بانکی را به طور کامل به خدمت نهضت ملی مسکن بیاوریم. این موضوع نشان می‌دهد که نیاز به تلاش بیشتر برای هماهنگی و همکاری بین بانک‌ها و نهضت ملی مسکن وجود دارد تا بتوانیم به اهداف تعیین شده در حوزه مسکن دست یابیم.

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 440121
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سلام اوقات شما شیرین من خواستم محل فعالیت کاینات رو بهم بدید که می خوام برم پیششان ماشینم رو تحویل بگیرم اگر کسی هم میدونه متاسفانه اطلاع نمی دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا