قیمت سکه و طلا بر سر دو راهی

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به کاهش قیمت دلار و کاهش انتظارات تورمی، بازار طلا و سکه ممکن است تثبیت یا کاهش قیمت را تجربه کند.

جهان صنعت نیوز – طلای ۱۸ عیار با ۴۰ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، در حالی که طلای ۲۴ عیار ۵۰ هزار تومان گران شد و به چهار میلیون و ۴۹۳ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید به ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای جهانی به زیر ۲۴۰۰ دلار کاهش یافت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به کاهش نرخ دلار و کاهش انتظارات تورمی، بازار طلا و سکه ممکن است تثبیت یا کاهش قیمت را تجربه کند.

 تحلیل وضعیت بازار طلا و سکه – ۳۱ تیر ۱۴۰۳

سرویس طلا و ارز : بازار طلا و سکه هفته را با روند کاهشی آغاز کرد، اما امروز شاهد تغییراتی در این روند بودیم. طبق گزارش اتحادیه طلا و جواهر، قیمت طلای ۱۸ عیار امروز، ۳۱ تیر ۱۴۰۳، به میزان ۴۰ هزار تومان افزایش یافته و به سه میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. همچنین، قیمت طلای ۲۴ عیار با ۵۰ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۴۹۳ هزار تومان رسید.

 تغییرات قیمت سکه

در حال حاضر، قیمت سکه مسیر متفاوتی از طلا را طی می‌کند و روند نزولی را تجربه می‌کند. اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید را ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گزارش کرد. در همین حال، سکه طرح قدیم نیز ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلای جهانی و تأثیر آن

قیمت طلای جهانی که در این روزها نوسانات زیادی دارد، در معاملات دیروز کاهش یافته و هفته را زیر سطح ۲۴۰۰ دلار به ازای هر اونس به پایان رساند.

 پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در حال حاضر، بازار طلا و سکه تحت تاثیر کاهش نرخ دلار در حال تجربه روند نزولی است. کارشناسان بازارهای مالی پیش‌بینی می‌کنند که اگر سیاست‌های دولت بتواند روند نزولی بازار را تثبیت کند، شاهد تثبیت و در برخی موارد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران اظهار کرد: «طلای جهانی تحت تاثیر عواملی نظیر نرخ بهره آمریکا و احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات اخیر، به سقف تاریخی خود رسید. اما پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو به‌طور ناگهانی نرخ بهره را کاهش دهد که این موضوع می‌تواند منجر به ریزش بیشتر طلای جهانی شود.»

او افزود که در بازار داخلی، پس از انتخابات ریاست جمهوری و کاهش انتظارات تورمی، طلا به سمت پایین در حال حرکت است و تداوم این روند می‌تواند به کاهش بیشتر بازارهای مالی منجر شود.

دیبا همچنین درباره بازار سکه گفت: «قیمت سکه در حال حاضر در محدوده ۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود و حباب آن به پایین‌ترین حد خود در سال جاری رسیده است. اگر سکه بتواند زیر این محدوده تثبیت شود، نرخ آن تا پایان سال در محدوده ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان ثابت خواهد ماند.»

این کارشناس معتقد است که با توجه به ارزش ذاتی طلا در کشور، نمی‌توان کاهش قابل توجهی را برای آن پیش‌بینی کرد و توصیه می‌کند سرمایه‌گذاران خریدهای پله‌ای را مد نظر قرار دهند.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 440212
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا