قیمت دلار گارد صعود گرفت؟

بازار ارز در آستانه نبردی نفس‌گیر قرار دارد. همه چیز به عملکرد دلار هرات در عبور از مرزهای مقاومتی‌اش بستگی دارد. در صورت عبور از این سطوح، می‌توان شاهد رشد بیشتر قیمت‌ها بود.

جهان صنعت نیوز – بازار ارز روز شنبه شاهد رشد قیمت‌ها در معاملات پشت خطی بود که سیگنالی صعودی برای امروز تلقی می‌شود. تنش‌های منطقه‌ای و ناکامی دلار هرات در عبور از سطح ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان، عواملی برای این رشد بودند. درهم نیز همراه با دلار رشد کرد، اما تتر به واسطه صعود بازار رمزارز، روندی کاهشی داشت. در بازار رسمی نیز قیمت حواله و اسکناس دلار افزایش یافت.

تحلیلگران معتقدند با وجود رشد قیمت‌ها، بازار همچنان شکننده است و عبور دلار هرات از سطوح مقاومتی ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان، برای تثبیت این روند صعودی ضروری است.

سیگنالی صعودی برای بازار ارز

بازار ارز امروز با سیگنال‌هایی از افزایش قیمت از معاملات پشت خطی کار خود را آغاز می‌کند. تشدید تنش بین اسرائیل و یمن، عامل اصلی این رشد قیمت‌ها در معاملات پشت خطی بوده است.

دلار هرات: ناکام در عبور از ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان، اما در انتظار فرصتی دیگر

قیمت دلار هرات در معاملات روز شنبه، در ۵۷ هزار و ۱۵۰ تومان آغاز به کار کرد و بارها برای عبور از سطح ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کرد، اما ناکام ماند. قیمت فردایی دلار هرات نیز با وجود تلاش‌های بیشتر، نتوانست از مرز ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند. تحلیلگران دلیل این ناکامی را “بلوکه شدن” ۳۰۰ تومانی در بازار ارز هرات می‌دانند.

با این حال، ناکامی دلار هرات در پشت خط، به نفع دلار تمام شد و این ارز با قدرت از مرز مقاومتی عبور کرد و تا ۵۷ هزار و ۸۹۰ تومان بالا رفت.

همراهی درهم امارات با رشد دلار

قیمت درهم امارات نیز روندی مشابه دلار داشت و با افزایشی جزئی، به ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. پیش‌بینی می‌شود با توجه به نبود معاملات پشت خطی برای درهم، احتمالا بازار دبی امروز با گپ مثبت شروع به کار کند و به مرز کانال جدید برسد.

تتر: ساز مخالف با دلار

در مقابل رشد دلار، قیمت تتر در معاملات روز یکشنبه به واسطه رشد بازار رمزارز، روندی نزولی داشت. تتر روز گذشته با کاهش به کف ۵۷ هزار تومان رسید و بین ۵۷ هزار تا ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان داد و حتی در پشت خط با افزایش قیمت دلار همکاری نکرد.

رشد قیمت‌ها در بازار رسمی

در سمت رسمی بازار نیز شاهد افزایش قیمت حواله و اسکناس دلار بودیم. قیمت حواله دلار در مرکز مبادله با افزایش ۱۰۰ تومانی به ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و قیمت دلار اسکناس نیز رشدی مشابه حواله داشت و در ۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شد.

پیش بینی قیمت دلار

با توجه به رشد سریع قیمت‌ها در پشت خط، معامله‌گران معتقدند مرز مقاومت دلار به حمایت تبدیل شده است. اولین مرز مقاومت دلار هرات در حوالی ۵۸ هزار و ۵۰ تومان قرار دارد. تا زمانی که قیمت دلار هرات بالای ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت نشود، همچنان می‌تواند به سمت کف برگردد.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 440220
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا