تعویض شناسنامه جلد قرمز در این استان آغاز شد

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: حدود ۹۰۰ هزار جلد شناسنامه جلد قرمز در اختیار مردم است که نیاز است این افراد برای تعویض شناسنامه و تبدیل آن به شناسنامه مکانیزه اقدام نمایند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، رحمتی افزود: نیاز است این افراد برای تعویض شناسنامه و تبدیل آن به شناسنامه مکانیزه اقدام نمایند.

رحمتی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های سازمان ثبت احوال کشور و سازمان ثبت احوال استان بنا بر تعویض شناسنامه‌های قدیمی جلد قرمز به شناسنامه‌های مکانیزه جدید است.

وی گفت: با توجه به وجود احتمال دخل وتصرف و جعل در شناسنامه‌های قدیم که بصورت تحریر تنظیم شده اند برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده‌ای طرح تعویض این شناسنامه‌ها اجرایی شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان همچنین از هم استانی‌ها خواست هرچه سریعتر نسبت به تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز قدیمی شان به دفاتر پیشخوان وادارات ثبت احوال شهرستان‌های محل سکونت شان اقدام کنند.

تعویض در دفاتر پیشخوان

رحمتی افزود: هم اکنون ۴۲دفتر پیشخوان بخش خصوصی در کنار ادارات ثبت احوال استان کار تعویض شناسنامه‌ها را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: تمامی افراد بالای ۱۸ سال با در دست داشتن اصل شناسنامه جلد قرمز، یک قطعه عکس جدید متقاضی همراه با داشتن شماره ملی والدین و چنانچه ازدواج نموده و صاحب فرزند هم شده اند شماره ملی همسر و فرزندان و آخرین نشانی محل سکونت و داشتن کد پستی و شماره همراه به نام متقاضی به دفاتر پیشخوان و با ادارات ثبت احوال مراجعه و در خواست تعویض شناسنامه را ارائه نمایند.

مدیر کل ثبت احوال استان همچنین از متقاضیانی که قبلا اقدام به تعویض شناسنامه نموده اند، با توجه به اینکه این شناسنامه‌ها صادر و هم اکنون در دفاتر پیشخوان و ادرات ثبت احوال دپو شده اند خواست این افراد هرچه سریعتر نسبت به دریافت شناسنامه هایشان اقدام نمایند.

ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 440254
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا