مبلغ جریمه پوشاندن پلاک خودرو چقدر شد؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به این که مبالغ جریمه پوشاندن پلاک وسایل نقلیه ۷۰۰ هزار تومان شده است، گفت: ۶ ماه تا یکسال حبس مجازات دستکاری در پلاک وسیله نقلیه است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص مجازات دستکاری در پلاک وسیله نقلیه گفت: از هفته قبل مبالغ جرایم رانندگی افزایش پیدا کرد که بر اساس آن پوشاندن، دستکاری پلاک و مخدوش کردن وسیله نقلیه در حال حاضر ۷۰۰ هزار تومان اعمال قانون را در پی خواهد داشت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: مرحله اول به این صورت است که در ابتدا اعمال قانون و رفع اثر پوشش پلاک در محل انجام می‌شود. اگر تکرار شود ضمن اعمال قانون و رفع اثر می‌باید در کلاس‌های آموزشی پلیس راهور حضور یابند.

وی افزود: اگر باز هم مجدد این تخلف را تکرار کنند، ضمن اعمال قانون و رفع اثر برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی برای این افراد که اقدام به مخدوشی و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود می‌کنند، ۶ ماه تا یکسال حبس در نظر گرفته شده است.

سرهنگ مؤمنی افزود: امید است با اجرای این طرح‌ها و افزایش میزان جریمه تخلفات تخلفات رانندگی، میزان تخلفات کاهش یافته، ترافیک نظم بیشتری داشته و تصادفات در معابر کاهش یابد.

مهر

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 440256
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا