قطار ایران چین به بهره برداری رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطار کانتینری دو سربار ایران _ چین از امروز راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم بهره برداری از فاز اول کریدور ریلی چین _ اروپا گفت: امروز در مرکز لجستیک آپرین آغازگر حرکت قطار کانتینری ایران _ چین هستیم و امیدواریم این قطار با عبور از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان به سمت چین حرکت کند.

وی افزود: حدود ده روز قبل قطار کانتینری حاوی قطعات خودرو از چین حرکت کرده و امیدواریم ظرف دو روز آینده در مرز اینچه برون این دو قطار تبادل کالا کنند.

او اظهار کرد: ما امروز از فاز اول کریدور ریلی چین ایران اروپا بهره برداری رسمی می کنیم.

صالحی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تلاش برای دیپلماسی حمل و نقل ریلی بود، گفت: انشالله امروز با راه اندازی فاز اول کریدور و استقبال از آن شاهد افزایش ایمنی و امنیت باشیم و به طور قطع این مسیر می تواند یک مسیر مورد توجه برای تمامی بخش ها باشد.

انتقال بار از روسیه

صالحی با بیان اینکه ما امروز شاهد تلاش های ۳۳ ماهه دولت سیزدهم هستیم، گفت: دو کشور ترکمنستان و قزاقستان از بارهایی که ما از روسیه حمل کردیم بسیار استقبال کردند چرا که ما توانستیم کود پتاس را از روسیه تا بندرعباس به صورت ریلی حمل کنیم و بخشی از این بار را هم تا هندوستان با کشتی حمل کردیم.

وی افزود: بیش از ۹۵۰۰ تن این قطار مسیر را طی کرد و سرعت سیر ما سرعت بالایی بود و ما توانستیم مسیر ۶۱۰ کیلومتری را طی کنیم و مجموع زمان کمتر از پنج روز بود و این تجربه و رکورد خوبی بود که باعث استقرار صاحبان بار خواهد بود.

صالحی گفت: امروز هم از مبدا چین کالاهای خودرو حمل می شود و از ایران هم کانتینرها بارگیری شده است و از تهران به سمت چین حرکت خواهد کرد. امیدواریم در دولت جدید از هفته ای یک قطار به روزی یک قطار ارتقا پیدا کنیم و حجم تبادلات مان را افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن

شناسه : 440259
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا