افزایش قیمت کارخانه‌ای سایپا قطعی شد / قیمت‌ها چقدر افزایش پیدا می‌کند؟

با وجود مخالفت‌های قبلی، سایپا مجوز افزایش قیمت محصولات خود را تا ۳۰ درصد دریافت کرد و احتمالاً سایر خودروسازان نیز به زودی مشمول افزایش قیمت خواهند شد.

جهان صنعت نیوز – پس از ماه‌ها کش و قوس، بالاخره سایپا مجوز افزایش قیمت محصولات خود را از وزارت صمت گرفت. مدیرعامل سایپا از افزایش قیمت محصولات جدید خبر داده و اعلام کرده که درخواست افزایش ۳۰ درصدی قیمت برای محصولات قدیمی نیز ارائه شده است. این در حالی است که دبیر انجمن خودروسازان از موافقت دولت با افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو خبر داده و پیش‌بینی می‌شود که سایر خودروسازان نیز به زودی مجوز افزایش قیمت را دریافت کنند. میزان دقیق افزایش قیمت‌ها هنوز مشخص نیست، اما با توجه به سوابق قبلی، احتمالاً شاهد افزایشی بین ۱۷ تا ۳۰ درصد خواهیم بود.

جزئیات افزایش قیمت سایپا

سرویس خودرو : در مرداد ماه سال گذشته، شورای رقابت به درخواست‌های متعدد خودروسازان برای افزایش قیمت محصولاتشان پاسخ منفی داد. با این حال، تلاش‌های سایپا در نهایت به نتیجه رسید و این شرکت موفق به دریافت مجوز افزایش قیمت محصولاتش شد.

جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل سایپا، در مجمع عادی سالیانه اعلام کرد که «یکی از چالش‌های اساسی شرکت سایپا قیمت‌گذاری دستوری بوده که دیشب در کمیته خودرو وزارت صمت توانستیم مصوبه افزایش قیمت برای محصولات جدید بگیریم.»

 او همچنین اشاره کرد که در نامه‌ای به محمد مخبر درخواست افزایش قیمت ۳۰ درصدی برای محصولات قدیمی نیز ارائه داده است که احتمالاً تا یکی دو ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

افزایش قیمت به سایر خودروسازان هم می‌رسد؟

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، با انتقاد از عدم ابلاغ قیمت‌های جدید از آغاز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد که دولت با افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو موافقت کرده است. او افزود که دولت به سیاست‌گذار خودرویی مجوز داده تا پس از محاسبات سازمان حمایت و ابلاغ آن توسط وزیر صمت، تغییرات قیمتی را اعمال کند. با توجه به اینکه آخرین افزایش قیمت محصولات خودروسازان به بهار سال ۱۴۰۲ برمی‌گردد، احتمال می‌رود که مجوز افزایش قیمت به محصولات قدیمی سایپا و سایر خودروسازان نیز داده شود.

افزایش قیمت‌ها به چه میزان خواهد بود؟

در فروردین سال گذشته، محصولات پرتیراژ ایران خودرو ۲۹ درصد و محصولات سایپا به طور میانگین ۱۷ تا ۱۸ درصد افزایش قیمت داشتند. پیش از آن، میزان افزایش قیمت‌ها بیش از ۴۰ درصد بود که پس از دستور معاون اول رئیس‌جمهوری، توسط سازمان حمایت پالایش و کاهش یافت.

با توجه به این که میزان افزایش قیمتی که به طور میانگین سالانه بر محصولات خودروسازان اعمال می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که در صورت موافقت دولت، امسال نیز خودروسازان با افزایش قیمت ۱۷ تا ۳۰ درصدی مواجه شوند.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 440276
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا