سهیمه گازوئیل کامیون و اتوبوس برون شهری تغییر کرد

وزارت نفت دولت سیزدهم برای جلوگیری از قاچاق سوخت، سهمیه گازوئیل یارانه‌ای رانندگان ناوگان برون شهری را تنها در مسیرهای مشخص شده و بر اساس اطلاعات الکترونیکی اسناد حمل تخصیص می‌دهد.

جهان صنعت نیوز – وزارت نفت در دولت سیزدهم برای جلوگیری از قاچاق و انحراف سوخت، طرحی را اجرایی کرده که بر اساس آن سهمیه سوخت و گازوئیل یارانه‌ای به رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری تنها در مسیرهای مشخص شده بر اساس اطلاعات الکترونیکی اسناد حمل تخصیص می‌یابد. این اقدام با هدف تأمین عادلانه سوخت و جلوگیری از مهاجرت کارت‌های هوشمند سوخت انجام شده و از اوایل مرداد امسال به تدریج در سطح کشور اجرا می‌شود.

تخصیص سوخت و گازوئیل یارانه‌ای بر اساس اسناد الکترونیکی

سرویس نفت و پتروشیمی: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، یکی از رویکردهای اجرایی وزارت نفت در دولت سیزدهم، اختصاص سهمیه سوخت یارانه‌ای به رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری بر اساس اطلاعات الکترونیکی اسناد حمل است. این اقدام با هدف جلوگیری از مهاجرت کارت‌های هوشمند سوخت و انحراف عرضه سوخت از شبکه توزیع صورت گرفته است.

مشکلات ناشی از قاچاق سوخت و راهکارهای اجرایی

شکاف قیمتی زیاد بین داخل و کشورهای همجوار باعث افزایش قاچاق گازوئیل شده و کامیون‌داران برون شهری را در تامین سوخت مورد نیازشان با مشکلاتی مواجه کرده است. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای رفع این مشکل و تامین مستمر سوخت به ویژه نفت گاز، بررسی‌های کارشناسی لازم را انجام داده است.

توزیع عادلانه سوخت و گازوئیل در مسیرهای حمل و نقل

یکی از سیاست‌های اجرایی دولت سیزدهم، تخصیص سهمیه سوخت نفت گاز به کامیون‌داران فقط در مسیر حمل بار و مسافر است. بر این اساس، اطلاعات الکترونیکی بارنامه‌ها و وضعیت حمل در سامانه‌های مربوطه ثبت شده و امکان سوخت‌گیری تنها در جایگاه‌های مشخص شده در مسیر حمل فراهم می‌شود. برای مثال، اگر مسیر کامیون از بندرعباس به تهران باشد، امکان سوخت‌گیری فقط در جایگاه‌های این مسیر وجود دارد و تحویل سوخت در سایر جایگاه‌ها غیرممکن خواهد بود.

اجرای تدریجی طرح تخصیص سوخت بر اساس اسناد الکترونیکی

این طرح با عنوان تخصیص سوخت در مسیر حرکت بر اساس اطلاعات الکترونیکی اسناد حمل، از اوایل مرداد امسال به صورت تدریجی در یک گروه از ناوگان‌های حمل و نقل کشور اجرایی شده و سپس به سایر گروه‌ها تعمیم خواهد یافت.

نفت و پتروشیمی

شناسه : 440321
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا