مرجع تخصصی ساخت ذغال صنعتی سفارشی و اسلیپ رینگ سفارشی

همه ما با ذغال آشنا هستیم و از کاربرد آن برای ایجاد حرارت اطلاع داریم. ولی بحث ما در این مقاله مربوط به ذغال صنعتی است که کاربردی متفاوت داشته و ذهنیت شما را نسبت به ذغال معمولی که از سوختن چوب ایجاد می‌شود تغییر می‌دهد. ذغال صنعتی درواقع از مهمترین قطعات در موتورهای الکتریکی محسوب می‌شود که باوجود نافلز بودن، قدرت بالایی در انتقال جریان الکتریسیته داشته و یک رسانای منحصربه‌فرد برای استفاده در وسایل برقی به‌شمار می‌آید.

در کشور ما کارخانجات و مجموعه‌های متعددی در حال تولید این محصول کاربردی هستند که مجموعه ساوا الکتریک یکی از مطرح‌ترین مراجع تخصصی ساخت ذغال صنعتی سفارشی و اسلیپ رینگ سفارشی است و محصولاتی باکیفیت را باتوجه به نیاز بازار و مصرف‌کننده عرضه می‌کند.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ذغال صنعتی سفارشی هستید یا قصد سفارش این محصول را دارید، به سایت ساوا الکتریک مراجعه کرده و از راهنمایی مشاورین مجموعه بهره‌مند شوید. در ادامه بیشتر با ذغال صنعتی و اسلیپ رینگ آشنا می‌شویم.

ذغال صنعتی چیست؟

همانطور که ذکر شد، ذغال صنعتی سفارشی یکی از قطعات مهم موجود در موتورهای الکتریکی است که نقش مهمی را در عملکرد صحیح آن‌ها ایفا می‌کند. ذغال صنعتی برای انتقال جریان برق از بخش ثابت موتور (استاتور) به قسمت چرخان آن (روتور) مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از دلایل استفاده از ذغال صنعتی بجای فلز، نرم‌تر بودن آن‌ها است که مانع از آسیب رسیدن به کلکتور موتور شده و عمر طولانی‌تری دارند و به‌ مرور زمان مصرف شده و نیاز به تعویض دارند، بدون اینکه آسیبی به سایر بخش‌های حرکتی موتور وارد کنند. در ادامه به چند ویژگی مهم ذغال صنعتی سفارشی اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های ذغال صنعتی

در سال‌های اخیر به جای استفاده از کابل و سیم برای انتقال جریان الکتریسیته از بخش ثابت به بخش دوار موتور از ذغال صنعتی استفاده می‌شود. دلیل این نوع طراحی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد ذغال صنعتی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

۱- انتقال جریان برق از بخش ثابت به بخش دوار بدون وارد کردن هیچ‌گونه آسیب به این قسمت‌ها

۲- نرم‌تر بودن ذغال صنعتی از فلز موجب می‌شود که در زمان انتقال جریان برق، کلکتور یا اسلیپ رینگ روتور دچار آسیب نشوند.

۳- در بهبود عملکرد دستگاه‌ها نقش داشته و موجب بالا رفتن طول عمر آن‌ها می‌شود.

ساخت ذغال صنعتی سفارشی توسط مجموعه ساوا الکتریک با بهترین کیفیت و استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه، موجب شده این واحد تولیدی به یکی از معتبرترین مراجعه تولیدکننده این محصول و همچنین اسلیپ رینگ در کشور تبدیل شود و بخش مهمی از بازار این محصولات را به خود اختصاص دهد. با توجه به نظرات و رضایت مشتریان سایت ساوا الکتریک، کیفیت تولیدات این واحد تولیدی به اثبات رسیده است.

انواع ذغال صنعتی

همانطور که می‌دانید این نوع ذغال از کربن موجود در گرافیت، ذغال‌سنگ معدنی و کک‌های نفتی تولید می‌شود که در ترکیب با فلزات و رزین، کیفیت و کارایی آن بهینه شده و برای استفاده در موتورهای الکتریکی آماده می‌شود. ساخت ذغال صنعتی سفارشی در دو نوع ذغال الکتریکی و مکانیکی صورت می‌پذیرد که هر کدام از این ذغال‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند:

۱- ذغال الکتریکی

ذغال الکتریکی که با نام‌های برس کربنی، ذغال برقی، ذغال صنعتی و کربن براش نیز شناخته می‌شود، دارای ابعاد و اشکال مختلف بوده و آن را برای استفاده در انواع دستگاه برقی مناسب کرده است. تولید ذغال الکتریکی سفارشی با متریال‌های مختلف برای بهینه‌سازی شرایط و عملکرد آن‌ها انجام می‌شود که از این ذغال‌ها می‌توان به ذغال کربنی یا گرافیتی، ذغال رزین‌دار، ذغال فلزی، ذغال نقره، ذغال مسی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

ساخت ذغال صنعتی سفارشی توسط ساوا الکتریک، بعنوان مرجع تخصصی ساخت ذغال صنعتی و ساخت اسلیپ رینگ سفارشی با بالاترین کیفیت و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام می‌شود و محصولاتی بی‌نظیر و مرغوب را تحویل مصرف‌کننده می‌دهند.

۲- ذغال صنعتی مکانیکی

نوع دوم ذغال صنعتی، ذغال مکانیکی است که در صنایع مختلف کاربرد بالایی دارد. ذغال مکانیکی برخلاف نوع الکتریکی برای انتقال جریان برق مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و کاربرد آن‌ها در عملیات‌های مکانیکی است. از ویژگی‌های ذغال مکانیکی که موجب شده بیشترین استفاده را در صنایع داشته و جایگزین مناسبی برای موادی نظیر فلز و پلاستیک برای عبور مکانیکی شود، این موارد قابل ذکر هستند:

  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • مقاومت بالا در حضور مواد شیمیایی
  • نفوذ ناپذیری قابل توجه
  • مقاوم در برابر تغییر حجم و انقباض و انبساط
  • قابلیت سایشی و لغزشی مطلوب در محیط مکانیکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت ذغال صنعتی سفارشی می‌توانید به سایت ساوا الکتریک مراجعه کنید. در ادامه با یکی دیگر از محصولات این مجموعه (اسلیپ رینگ)، آشنا خواهیم شد.

اسلیپ رینگ سفارشی

اسلیپ رینگ یا به‌عبارتی حلقه لغزان، یکی از قطعات الکتریکی_مکانیکی است که برای دستگاه‌ها و تجهیزات دوار، امکان برقراری اتصال الکتریکی را فراهم می‌کند.

شما می‌توانید ساخت اسلیپ رینگ سفارشی با کمترین و استانداردترین نویز را از این واحد تولیدی انتظار داشته باشید. اسلیپ رینگ‌ها از متریال‌های مختلف ساخته می‌شوند که هرکدام از این قطعات را برای کاربرد ویژه‌ای اختصاصی کرده‌ است.

به‌عنوان مثال نفره، مس، آلیاژ فسفر_برنز و جیوه معمول‌ترین فلزاتی هستند که برای انتقال جریان الکتریکی در اسلیپ رینگ‌ها استفاده می‌شود. در ساوا الکتریک برای ساخت اسلیپ رینگ سفارشی از حلقه‌های مسی و ذغال کربنی استفاده می‌شود.

ساوا الکتریک

ساوا الکتریک یکی از مجموعه‌های تولیدی نوپا در زمینه ساخت ذغال صنعتی سفارشی و اسلیپ رینگ سفارشی این که با بهره‌مندی از کادری مجرب و متخصص تحصیل کرده بوده که با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا و دانش فنی پرسنل خود، در حال ارائه خدمات تخصصی و هدفمند به صنایع مختلف است.

ساوا الکتریک برای پیشبرد اهداف شرکت‌ها و صنایع گوناگون، آمادگی خود را برای واردات قطعات سفارشی، اعلام کرده و آماده ارائه مشاوره رایگان به شرکت‌ها در زمینه نصب و راه‌اندازی محصولات خریداری شده از این مجموعه است. برای کسب اطلاعات بیشتر و برقراری ارتباط با کارشناسان Sava Electric به سایت آن مراجعه کنید.

  • این متن توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 440328
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا