فراخوان دولت به گندمکاران: پول هست،‌ گندم بیاورید

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که دولت تا پایان فصل برداشت هر میزان گندم تولیدی کشاورزان را خریداری کرده و نقدینگی لازم برای پرداخت به موقع را تأمین می‌کند.

جهان صنعت نیوز، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که تاکنون بیش از ۸.۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و دولت تا پایان فصل برداشت هر میزان گندم تولیدی را خریداری خواهد کرد؛ همچنین، دولت برای حمایت از تولید داخلی و حفظ امنیت غذایی، نقدینگی لازم برای پرداخت به موقع بهای گندم را تأمین کرده و صنف و صنعت نیز می‌توانند از طریق کشت قراردادی، گندم مورد نیاز خود را تأمین کنند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور، بیش از ۱۱.۵ میلیون تن گندم با رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته خریداری شود.

خرید تضمینی گندم توسط دولت

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی، با حضور نمایندگان اتحادیه‌های صنف و صنعت مصرف‌کننده آرد، اعلام کرد که تاکنون بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است. وی تأکید کرد که دولت تا پایان فصل برداشت، هر میزان گندم تولیدی کشاورزان را خریداری خواهد کرد.

حمایت از تولید داخلی و تأمین نقدینگی

برداشت گندم در مناطق غرب و شمال غرب کشور در حال انجام است و دولت برای حمایت از تولید داخلی و حفظ امنیت غذایی، مصمم به تأمین نقدینگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده از کشاورزان است.

کشت قراردادی برای تأمین نیاز صنف و صنعت

وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد داد که صنف و صنعت برای تأمین آرد مورد نیاز خود می‌توانند از طریق کشت قراردادی، نوع گندم مورد نظر خود را به کشاورزان اعلام کرده و محصول را به موقع خریداری کنند. این طرح مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار دارد.

پیش‌بینی رشد خرید گندم تا پایان شهریور

بر اساس روند میزان خرید، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان شهریور ماه سال جاری، بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم با رشد حدود ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته از کشاورزان خریداری شود.

 

کشاورزی

شناسه : 440336
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. در این سه سال گذشته بخاطر بدقولی دولت برای پرداخت پول گندم کشاورزان بخاطر کشت شالی اکثرا کیلویی ۱۵۰۰۰تومان گندم را به دلال فروختن

  2. همش دروغه خدا لعنتشون کنه دروغ می‌گویند کسی گندم تحویل دولت نده بدین به مکینه ها پولتون رو نقد بگیرید من ۲۲اردیبهشت گندم تحویل دادم هنوز پولی دریافت نکردم هیچ جا هم جوابگوی شما نیست حتی معاون وزیر جهاد کشاورزی گول این وعده‌های دروغین رو نخورید انشاالله به زمین گرم بخورند که دارن حق کشاورز رو میخورن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا