جزئیات تغییر یارانه معیشتی اعلام شد

تغییرات ساختار خانوار برای دریافت یارانه معیشتی از این پس از طریق پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال و «درگاه مراجعه مردمی خانوار» انجام می‌شود و این طرح از ۲۰ تیرماه به طور آزمایشی در استان سمنان آغاز شده است.

جهان صنعت نیوز – هاشم کارگر، معاون وزیر کشور اعلام کرد. که تغییرات ساختار خانوارها برای دریافت یارانه معیشتی از این پس بر اساس اطلاعات پایگاه خانوار سازمان ثبت احوال و از طریق «درگاه مراجعه مردمی خانوار» به نشانی ncr.ir انجام خواهد شد. این طرح از ۲۰ تیرماه امسال به طور آزمایشی در استان سمنان آغاز شده. و پس از ارزیابی، به سراسر کشور گسترش خواهد یافت. همچنین، هموطنان سمنانی با شماره ملی‌های خاص باید برای اعلام تغییرات خانوار خود به همین درگاه مراجعه کنند.

اجرای طرح جدید تغییر ساختار خانوار برای دریافت یارانه معیشتی

سرویس اقتصاد کلان: هاشم کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، اعلام کرد. که طبق توافق جدید با سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تغییرات ساختار خانوارها برای دریافت یارانه معیشتی. از این پس بر اساس اطلاعات پایگاه خانوار سازمان ثبت احوال انجام خواهد شد.

روش جدید ثبت تغییرات خانوار

پیش از این، شهروندان برای بروزرسانی وضعیت خانوار خود به دلیل تغییرات مختلف مانند فوت، ازدواج، طلاق، حضانت و قیمومیت، لازم بود به صورت حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند. اما طبق طرح جدید، تمامی امور مربوط به تغییرات خانوار از طریق «درگاه مراجعه مردمی خانوار» سازمان ثبت احوال کشور به نشانی ncr.ir انجام خواهد شد.

آغاز طرح از استان سمنان

کارگر همچنین افزود که این طرح از ۲۰ تیرماه امسال به صورت آزمایشی در استان سمنان آغاز شده است. پس از ارزیابی و اصلاح احتمالی، این طرح به طور سراسری در کل کشور اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: هموطنان سمنانی ساکن در سراسر کشور که نیاز به خدمات مرتبط با خانوار دارند و سه رقم سمت چپ شماره ملی آنها شامل اعداد ۴۵۶، ۴۵۷، ۴۵۸، ۴۵۹، ۴۶۰، ۵۲۰، ۵۳۰، ۶۴۲، ۶۸۴، ۷۰۰، ۷۵۰، و ۷۵۲ است، باید از طریق «درگاه مراجعه مردمی خانوار» سازمان ثبت احوال نسبت به اعلام تغییرات خانوار خود اقدام کنند.

اقتصاد کلان

شناسه : 440524
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا