اولین ترکش واردات خودرو؛ سقوط قیمت بازار به زیر قیمت کارخانه

برخی از خودروهای داخلی مانند کلوت، KMC T8 و جک J4 در حال حاضر در بازار با قیمتی کمتر از قیمت کارخانه به فروش می‌رسند، که احتمالاً به دلیل ورود قریب الوقوع خودروهای دست دوم خارجی به کشور است.

جهان صنعت نیوز – برخی از خودروهای تولید داخل، از جمله کلوت با گیربکس اتوماتیک، KMC T8 و جک J4، در حال حاضر در بازار با قیمتی کمتر از قیمت کارخانه به فروش می‌رسند. کارشناسان معتقدند که این روند به دلیل احتمال واردات خودروهای دست دوم خارجی به زودی برای سایر محصولات خودروسازان داخلی نیز اتفاق خواهد افتاد و قیمت کارخانه‌ای آنها از قیمت بازاری گران‌تر خواهد شد.

تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودروهای کلوت، KMC T8 و جک J4

سرویس خودرو : سه خودروی کلوت با گیربکس اتوماتیک، KMC T8 و جک J4 در بازار با قیمتی کمتر از قیمت کارخانه به فروش می‌رسند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مشتریان می‌توانند این خودروها را با قیمتی ارزان‌تر از بازار تهیه کنند.

قیمت کلوت

برای مثال، کلوت با گیربکس اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ محصول مکث موتور در کارخانه حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما در بازار به قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان موجود است. این به معنای اختلاف ۳۰۰ میلیون تومانی بین قیمت بازار و کارخانه این پیکاپ اتوماتیک است.

قیمت کی ام سی T8

پیکاپ KMC T8 نیز حدود ۵۰ میلیون تومان اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار دارد. قیمت کارخانه این پیکاپ کرمان موتور نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، در حالی که در بازار به قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت جک J4

سدان جک J4 محصول دیگر کرمان موتور نیز فاصله قیمتی حدود ۱۱ میلیون تومانی بین کارخانه و بازار دارد. کرمان موتور این خودرو را به قیمت حدود ۷۹۱ میلیون تومان عرضه می‌کند، اما در بازار به قیمت حدود ۷۸۰ میلیون تومان موجود است.

پیش‌بینی آینده بازار خودرو

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی محصولات خودروسازان خصوصی، از جمله کلوت، KMC T8 و جک J4، مسیر معکوسی را طی می‌کنند و قیمت کارخانه‌ای آنها از قیمت بازاری گران‌تر است. با توجه به احتمال واردات خودروهای دست دوم خارجی، پیش‌بینی می‌شود که این روند برای تعداد بیشتری از محصولات خودروسازان خصوصی نیز ادامه یابد و قیمت کارخانه‌ای آنها از قیمت بازاری گران‌تر شود.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 440540
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا