بیش از ۲۱ میلیارد دلار ارز موردنیاز واردات تامین شد

بالسینی گفت: امروز تامین ارز در مرکز مبادله از ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار گذشت در حالی که سال گذشته حدود ۶۸ میلیارد دلار برای نیاز‌های وارداتی از سمت بانک مرکزی تامین شده بود.

به گزارش سرویس طلا و ارز جهان صنعت نیوز، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله در خبر ساعت ۱۳ گفت. امروز ۱ مرداد در مرکز مبادله حواله دلار ۴۳ هزار و ۸۶۹ تومان و اسکناس دلار ۴۶ هزار و ۹۸۳ تومان است. حواله یورو با نرخ ۴۷ هزار و ۷۱ تومان و اسکناس یورو با ۵۱ هزار و ۹۹ تومان مورد معامله قرار گرفت. و همچنین حواله درهم ۱۱ هزار و ۹۴۵ تومان و اسکناس درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۷۹۳ تومان مورد قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول می‌گوید: امروز آمار مربوط به تامین ارز در مرکزی مبادله از ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار گذشت. در حالی که سال گذشته حدود ۶۸ میلیارد دلار تامین ارز برای نیاز‌های وارداتی از سمت بانک مرکزی صورت گرفته بود. امروز برای کالا‌های اساسی و دارو ۵ میلیارد و ۳۸ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۴۶ میلیون دلار و برای خدمات ۳۹۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۴ میلیارد ۵۶۲ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

او گفت: بر اساس این گزارش بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۳ میلیارد و ۹۹۹ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار و در مجموع ۵ میلیارد و ۳۸ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالا‌های ضروری با قیمت ارزانتر پرداخت شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

طلا و ارز

شناسه : 440565
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا