شرایط، مبلغ و نحوه دریافت وام مشاغل خانگی اعلام شد

توجه به مشاغل خانگی و کارآفرینی خانگی یکی از زیرمجموعه‌ های مهم حوزه تولید و کارآفرینی به شمار می‌رود که بیشتر افراد فعال در آن را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش سرویس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز، توجه به مشاغل خانگی و کارآفرینی خانگی یکی از زیرمجموعه‌ های مهم حوزه تولید و کارآفرینی به شمار می‌رود که بیشتر افراد فعال در آن را زنان تشکیل می‌دهند.

میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای مشاغل مستقل و فردی ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل خانگی پشتیبان تا ۴ میلیارد تومان است که با نرخ سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.

متقاضیان مشاغل خانگی لازم است به نشانی www.mcls.gov.ir (،‌ متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم های ثبت نام (مستقل – تحت پوشش – پشتیبان ) را تکمیل نمایند .

فرمهای تکمیلی توسط دستگاه اجرائی ذیربط بررسی شده و در صورت تائید طرح در دستگاه اجرائی ، پرونده متقاضی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و مجوز مربوطه صادر خواهد شد.

در مورد متقاضیان معرفی شده از سازمان بهزیستی ، پس از تایید طرح در دستگاه اجرایی ذیربط مجوز جهت تایید نهایی به سازمان بهزیستی ارسال می گردد.

شرایط پرداخت وام مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳

سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به ۱۵۰۰ میلیون ریال

سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰۰۰۰ میلیون ریال

مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می باشد.

همچنین، سقف فردی تسهیلات برای رسته‌های اعلامی مدنظر دستگاه‌های ذی‌نفع:

در صورت تایید رسته های شغلی توسط کمیسیون های پولی و اعتباری بانک مرکزی ۳۰۰۰ میلیون ریال

سقف جمعی این رسته‌ها ۴۰ درصد از کل منابع اختصاص یافته به دستگاه تعیین شود.

با توجه به تحولات عظیم در حوزه فناوری‌ اطلاعات در دنیا و شناسایی مشاغل جدید، امکان اشتغال خانگی در زمینه‌های متعدد IT فراهم شده است و افراد می‌توانند در محیط خانه و با استفاده از تجهیزاتی همچون تبلت و رایانه به انجام کسب و کارهای متعدد در این حوزه بپردازند و حتی محصولات و دستافریدهای خود را از طریق اینترنت و در بستر فضای مجازی به فروش برسانند.

تا قبل از دولت سیزدهم تعداد رشته‌های مشاغل خانگی حدود ۳۸۰ رشته بود که در سه سال گذشته به بیش از ۵۳۰ رشته رسید و مقرر شد ۱۰۰ رشته دیگر نیز به آنها افزوده شود.

هم اکنون متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی می‌توانند در رشته‌های مصوب مشاغل خانگی در رشته‌های صنایع دستی، فرهنگی و هنری، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولیدات گیاهی و کشاورزی به فعالیت بپردازند.

به منظور تسهیل صدور مجوز کسب وکار خانگی رشته‌های مشاغل‌خانگی به دو گروه ثبت محور و مجوز محور تقسیم شده‌اند که در سامانه مذکور برای عموم مردم قابل مشاهده است.

پیش از این رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل‌خانگی سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای مشاغل مستقل را تا ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل پشتیبان را به ازای به‌ کارگیری تا ۴۰ نفر، ۴ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

 اقتصادآنلاین

اقتصاد کلان

شناسه : 440710
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا