دلار می‌تازد، درهم می‌لغزد / بازار ارز و سکه در سردرگمی

بازار ارز و سکه در روز دوشنبه با سردرگمی و روندهای متفاوت در بازارهای مختلف مواجه شد و تصمیمات اقتصادی دولت، اخبار سیاسی و تنش‌های منطقه‌ای از جمله عواملی بودند که بر این سردرگمی تأثیر گذاشتند.

جهان صنعت نیوز – بازار ارز و سکه روز دوشنبه در سردرگمی به سر برد و هر بازار روند متفاوتی را در پیش گرفته است. دلار هرات افزایش و درهم کاهش یافت. از سوی دیگر قیمت سکه ثابت ماند و قیمت طلای آبشده کاهش را تجربه کرد. در بازار رسمی، قیمت حواله و اسکناس دلار افزایشی بود. صندوق های طلا و درآمد ثابت شاهد ورود پول بودند. هرچند تصمیمات اقتصادی دولت در این سردرگمی بازار بی‌تاثیر نیست اما بی روند بازار حاکی از شرایط نااطمینانی و همچنین تفاوت محسوس تحلیل معامله گران از آینده بازار طلا و ارز است. در این میان شایعاتی در مورد خرید دلار توسط شرکت ها و کاهش عمدی قیمت درهم وجود دارد.

سردرگمی بازار ارز و سکه در روز دوشنبه: هر بازار راه خود را می‌رود

طلا و ارز : بازار ارز و سکه در روز دوشنبه با سردرگمی و روندهای متفاوت در بازارهای مختلف مواجه شد. تنش‌های منطقه‌ای، تصمیمات اقتصادی دولت و اخبار سیاسی مانند مراسم تحلیف آقای پزشکیان و انصراف بایدن از انتخابات آمریکا، از جمله عواملی بودند که بر این سردرگمی تأثیر گذاشتند.

دلار هرات افزایش، درهم کاهش

قیمت دلار هرات روز دوشنبه با افزایش نسبت به روز یکشنبه آغاز شد و در محدوده ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. با این حال، با کاهش قیمت درهم، دلار هرات نیز روند نزولی به خود گرفت و در نهایت در حوالی مرز حمایت ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات نیز با کاهش قابل توجهی روبرو شد و به کف قیمت خود در سال ۱۴۰۳ رسید. این کاهش درهم در حالی رخ داد که قیمت دلار تهران ثابت باقی ماند و در نتیجه حباب دلاری درهم منفی شد.

قیمت سکه ثابت، قیمت طلای آبشده کاهش

قیمت سکه در روز دوشنبه تغییر چندانی نسبت به روز یکشنبه نداشت و در میانه کانال ۴۰ میلیون تومان نوسان داشت. اما قیمت طلای آبشده با کاهش روبرو شد و به حوالی مرز حمایت ۱۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان رسید.

افزایش قیمت حواله و اسکناس دلار

در سمت رسمی بازار، قیمت حواله و اسکناس دلار با افزایش روبرو شد. قیمت دلار حواله در مرکز مبادله به ۴۳ هزار و ۸۶۰ تومان رسید و قیمت اسکناس دلار نیز به مرز کانال ۴۷ هزار تومان نزدیک شد.

ورود پول به صندوق‌های طلا و درآمد ثابت

صندوق‌های طلا در روز دوشنبه شاهد ورود پول ۱۰۴ میلیارد تومانی بودند. صندوق‌های درآمد ثابت نیز با ورود پول ۷۵۱ میلیارد تومانی مواجه شدند که از ابتدای خرداد بی‌سابقه بود.

شایعات و گمانه‌زنی‌ها در بازار

در بازار شایعاتی مبنی بر خرید دلار توسط شرکت‌ها پس از تزریق بازارساز و کاهش عمدی قیمت درهم در بازار دبی مطرح شد. با این حال، صحت این شایعات تأیید نشده است.

بازار ارز و سکه در روز دوشنبه با سردرگمی و روندهای متفاوت در بازارهای مختلف مواجه شد. تصمیمات اقتصادی دولت، اخبار سیاسی و تنش‌های منطقه‌ای از جمله عواملی بودند که بر این سردرگمی تأثیر گذاشتند. با این حال، باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده بازار به کدام سمت حرکت خواهد کرد.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 440713
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا