پیش بینی بورس : خودرو بازار را به جاده بر می‌گرداند؟

با توجه به عملکرد ضعیف شرکت‌ها، تخلیه سریع انتظارات نسبت به دولت و ناترازی انرژی، پیش‌بینی می‌شود بورس هعمچنان با تمایل به نزول و رکود نسبی معاملات روبرو باشد.

جهان صنعت نیوز– عملکرد ضعیف شرکت‌ها در سه ماهه اول، تخلیه سریع انتظارات مثبت نسبت به دولت و کمبود انرژی، سایه سنگینی بر بازار انداخته است. موضوعی که خود را در روند بازار سهام در چند روز گذشته به خوبی نشان داده‌است. در این میان جلسه امروز شورای رقابت در خصوص آینده قیمت خودرو می‌تواند شوک جدید را به بازار سهام وارد کند. به طور کلی به نظر می‌رسد در شرایط کنونی محتمل‌ترین سناریو برای پیش بینی بورس ادامه رکود نسبی باشد.

بورس در سراشیبی: بررسی ریزش بازار و پیش‌بینی بورس

سرویس بورس : بورس روز دوشنبه با کاهش ۳۱۶۹ واحدی شاخص کل مواجه شد. در حالی که شاخص هم‌وزن با رشد ۳۸۳ واحدی روز مثبتی را تجربه کرد، شاخص کل فرابورس ۱۰۱ واحد و شاخص هم‌وزن فرابورس ۳۷۰ واحد افزایش یافت.

برندگان و بازندگان روز یکشنبه

در بورس، شرکت‌های سیمان بهبهام (سبهان)، سازه پویش (خپویش) و سرمایه‌گذاری نیرو (ونیرو) بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. در فرابورس، شرکت‌های جنرال مکانیک (رنیک)، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) و دارویی ره آورد تأمین (درهآور) پیشتاز بودند.

در سوی دیگر، نمادهای ثشرق، غشان و وتوس در بورس و کگهر، کی.بی.سی و خاور در فرابورس با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

عرضه و تقاضا در بازار سهام

روز دوشنبه، ۳۸ نماد با صف خرید و ۶۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با کاهش ۵۵ درصدی به ۹۷ میلیارد تومان و ارزش صف‌های فروش با کاهش ۲۶ درصدی به ۷۹۶ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس

با توجه به ریزش شاخص کل در روز گذشته و غلبه عرضه بر تقاضا، پیش‌بینی می‌شود بازار امروز نیز با تمایل به نزول روبرو باشد. ارزش معاملات خرد سهام در سطح ۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده و رکود نسبی معاملات ادامه دارد.

کارشناسان معتقدند عملکرد ضعیف شرکت‌ها در سه ماهه اول سال، تخلیه سریع انتظارات مثبت نسبت به دولت سیزدهم و کمبود انرژی در کشور از عوامل اصلی ریزش بازار هستند.

با توجه به عوامل ذکر شده، پیش‌بینی بورس امروز با تمایل به نزول و ادامه رکود نسبی معاملات روبرو باشد. تصمیمات شورای رقابت و اخبار مربوط به واردات خودرو نیز می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد.

اخبار برگزیدهبورس

شناسه : 440715
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا