پیش بینی قیمت دلار ؛ سیگنال هرات به تهران

برخی معامله‌گران انتظار دارند تا مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، نوسانات خاصی در بازار ارز رخ ندهد، مگر اینکه خبر جدیدی منتشر شود.

جهان صنعت نیوز – روز گذشته دلار هرات با افزایش ۳۰۰ تومانی به ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید، در حالی که درهم با کاهش ۸۰ تومانی به ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان، پایین‌ترین نرخ خود در سال جاری را تجربه کرد. تتر نیز با افزایش قیمت به مرز ۵۸ هزار تومان رسید و با دلار تهران همگرا شد. در این میان، برخی معامله‌گران افزایش قیمت دلار را به رفع نگرانی‌ها در مورد بلوکه شدن ارز در هرات و افزایش تقاضای شرکت‌ها نسبت می‌دهند، اما بانک مرکزی هرگونه مداخله در بازار ارز را تکذیب می‌کند.

بازار ارز در انتظار روز دوم مرداد

سرویس طلا و ارز: بازار ارز در حالی به استقبال دومین روز مرداد می‌رود که روز گذشته، قیمت دلار هرات کف بالاتری نسبت به روز قبل ثبت کرد. همچنین همگرایی قیمت دلار هرات و درهم از بین رفت و راه این دو بازار از هم جدا شد.

نوسانات دلار هرات در کانال ۵۷ هزار تومان

قیمت دلار هرات در ۹ روز گذشته در کانال ۵۷ هزار تومان باقی مانده و نه توان افزایش از مرز مقاومت را داشته و نه توان کاهش و تثبیت زیر این نرخ را. در روز دوشنبه، قیمت دلار هرات با کاهش به محدوده حمایتی رسید و در نهایت با ۳۰۰ تومان افزایش نسبت به روز یکشنبه، در ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد.

کاهش قیمت درهم به پایین‌ترین سطح سال ۱۴۰۳

قیمت درهم با کاهش به ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان بسته شد که ۸۰ تومان کمتر از روز یکشنبه بود. این ناحیه حمایتی درهم، پایین‌ترین نرخ این ارز در سال ۱۴۰۳ است.

افزایش قیمت تتر و همگرایی با دلار تهران

قیمت تتر در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و به مرز کانال ۵۸ هزار تومان رسید. با این افزایش، نرخ دلار تهران و تتر یکسان شدند.

اظهارات مقامات در مورد مداخله در بازار ارز

بانک مرکزی مداخله در بازار ارز را تکذیب می‌کند. رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که با افزایش وصول درآمدهای نفتی و گازی، نیازی به استفاده از ذخایر ارزی برای مدیریت بازار نیست. سرپرست ریاست جمهوری نیز گفته است که دولت سیزدهم هیچ‌گاه اقدام به ارزپاشی نکرده است.

پیش‌بینی معامله‌گران از آینده بازار ارز

برخی معامله‌گران معتقدند با رفع نگرانی‌ها در مورد وضعیت بلوکه شدن ارز در هرات، قیمت دلار افزایش یافته است. همچنین شایعاتی مبنی بر افزایش تقاضای شرکت‌ها برای خرید دلار مطرح شده است.

معامله‌گران تکنیکال معتقدند اولین مرز مقاومت دلار هرات در سطح ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان است و در صورت عدم تثبیت بالای این نرخ، قیمت دلار به سمت کف حرکت خواهد کرد. در غیر این صورت، احتمال افزایش تا مرز ۵۸ هزار تومان وجود دارد. برخی معامله‌گران انتظار دارند تا مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، نوسانات خاصی در بازار ارز رخ ندهد، مگر اینکه خبر جدیدی منتشر شود.

طلا و ارز

شناسه : 440759
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا