تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، آیین‌نامه اجرایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد که طبق آن صندوق‌های بازنشستگی موظفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ حقوق بازنشستگان را متناسب‌سازی کنند.

جهان صنعت نیوز – محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد که بر اساس آن، صندوق‌های بازنشستگی مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ حقوق بازنشستگان را با توجه به اعتبارات مصوب، متناسب‌سازی کنند. منابع مالی این متناسب‌سازی از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ تأمین می‌شود و همه بیمه‌شدگان مشمول دریافت حقوق بازنشستگی تا پایان سال ۱۴۰۲، در سال ۱۴۰۳ تحت پوشش این متناسب‌سازی قرار خواهند گرفت.

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

اقتصاد کلان: محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه، صندوق‌های بازنشستگی موظفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگان خود را با رعایت این آیین‌نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط، متناسب‌سازی کنند.

منابع مالی و اجرای متناسب‌سازی

منابع حاصل از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، صرفاً بابت اجرای متناسب‌سازی حقوق‌بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد و اعتبار متناظر آن در قوانین بودجه سنوات آتی، هزینه خواهد شد.

مشمولان همسان سازی حقوق‌بازنشستگان

تمامی بیمه‌شدگانی که مطابق با قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی مربوط تا پایان سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت حقوق‌بازنشستگی شده‌اند، در سال ۱۴۰۳ مشمول متناسب‌سازی حقوق موضوع این آیین‌نامه خواهند بود.

اقتصاد کلان

شناسه : 440770
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا