پول خرید تضمینی گندمکاران این هفته پرداخت می‌شود

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود که باقی‌مانده مطالبات گندمکاران تا پایان هفته جاری پرداخت شود.

جهان صنعت نیوز – سید محمد سادات ابراهیمی، دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس، اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود باقی‌مانده مطالبات گندمکاران تا پایان هفته جاری پرداخت شود.

براساس جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه، این پرداخت‌ها تا دو روز آینده انجام خواهد شد. استان خوزستان با خرید ۲۷ هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان، در صدر خرید تضمینی گندم کشور قرار دارد و از یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن گندم خریداری شده، ۲۲.۵ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و ۶ هزار میلیارد تومان باقی مانده است. در سطح کشور، ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم خریداری شده و ۵۳ هزار میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پرداخت گردیده است.

پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان هفته جاری

سرویس کشاورزی : سید محمد سادات ابراهیمی، دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا از پیش‌بینی پرداخت باقی‌مانده مطالبات گندمکاران تا پایان هفته جاری خبر داد. وی افزود که در جلسه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه، زمان پرداخت این مطالبات پیگیری شده و براساس اطلاعات دریافتی، پیش‌بینی می‌شود که این پرداخت‌ها تا دو روز آینده انجام شود.

خوزستان پیشتاز در خرید تضمینی گندم

طبق اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران، استان خوزستان در سال جاری پیشتاز در خرید تضمینی گندم بوده و بیشترین میزان خرید گندم به این استان اختصاص دارد. ارزش گندم‌های خریداری شده از کشاورزان خوزستانی به ۲۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وضعیت مطالبات گندمکاران خوزستانی

ابراهیمی در ادامه به وضعیت مطالبات گندمکاران خوزستانی اشاره کرد و گفت: از کل یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن گندم خریداری شده از این استان، ۲۲.۵ هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت شده و ۶ هزار میلیارد تومان باقی مانده است.

وضعیت پرداخت مطالبات در سطح کشور

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس همچنین افزود که در سطح کشور، ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم خریداری شده و از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم، ۵۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت گردیده است.

کشاورزی

شناسه : 440772
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا