هشدار سازمان هواشناسی؛ هوای کشور از پایان هفته گرمتر می‌شود

رئیس مرکز اقلیم سازمان هواشناسی گفت: با ورود موج هوای گرم در اغلب نقاط کشور از جمله فلات مرکزی شاهد افزایش محسوس دمای هوا خواهیم بود.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، احد وظیفه رئیس مرکز اقلیم مرکز سازمان هواشناسی با بیان اینکه از نیمه دوم تیرماه تا نیمه اول مرداد ماه گرم ترین دوره دمایی کشور به شمار می رود گفت: کشور به شکلی است که در این بازه زمانی ما شاهد افزایش دمای هوا در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود.

وی افزود: قالب نقاط کشور دمای بیش از نرمال دارند که میانگین دمای  هوا در کشور بین ۳۰ تا ۳۱ درجه است  به طوری که در برخی از نقاط ما شاهد افزایش دمای بیش از ۴۰ درجه و در برخی از نقاط زیر ۳۰ درجه هستیم و در حال حاضر دمای کمینه هوا در تهران ۲۸ درجه و بیشینه دما ۳۸ درجه هست.

او اظهار کرد: میانگین دمای هوا در تهران بین ۳۴ تا ۳۵ درجه و میانگین دمای هوا در اهواز ۴۰ تا ۴۲ درجه است. چراکه ابتدای صبح دمای هوا در اهواز ۳۷ تا ۳۸ درجه و در ساعات بعد از ظهر به ۵۰ درجه می رسد.

وظیفه توضیح داد: موج گرمای هوا  از اواخر هفته شروع شده و تا اواسط هفته آینده در اغلب نقاط کشور به ویژه فلات مرکزی از جمله تهران ، اصفهان ،جنوب و جنوب غرب کشور شروع شده اما در سواحل شمالی  و شمال غرب کشور ما افزایش محسوس دما نداریم.

رئیس مرکز اقلیم سازمان هواشناسی اظهار کرد: امسال رکود دمایی نداریم و دمای هوا نسبت به سال گذشته چندان تغییری نکرده اما کمینه های دما و مدت ماندگاری دما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران

عمومی

شناسه : 440775
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا