وقت خرید طلا و سکه است؟ / قیمت طلا و سکه به کف رسید

رئیس اتحادیه طلا در خصوص پیش بینی قیمت طلا و سکه گفت: به رغم کاهش‌های اخیر، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کم است.

جهان صنعت نیوز، قیمت طلا و سکه در حال حاضر در روند کاهشی ملایمی قرار دارد؛ طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار به ترتیب به سه میلیون و ۳۷۲ هزار تومان و چهار میلیون و ۴۹۶ هزار تومان رسیدند، در حالی که سکه طرح جدید افزایش قیمت و سکه طرح قدیم کاهش قیمت را تجربه کرد. انس جهانی طلا نیز با کاهش چهار دلاری به ۲۳۹۸ دلار رسید. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، پیش‌بینی کرد که بازار طلا و سکه در هفته‌های آینده نوسانات یک تا سه درصدی خواهد داشت و احتمالاً انس جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ به سقف ۳۰۰۰ دلار خواهد رسید.

روند کاهشی قیمت طلا و سکه و پیش‌بینی‌ بازار

سرویس طلا و ارز، قیمت طلا و سکه در حال حاضر در روند کاهشی ملایمی قرار دارد. به گزارش سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت طلای ۱۸ عیار امروز، دوم مرداد ۱۴۰۳، با ۲۰ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۳۷۲ هزار تومان رسید. همچنین، طلای ۲۴ عیار نیز با افزایش ۱۰ هزار تومانی، به چهار میلیون و ۴۹۶ هزار تومان رسید.

تغییرات قیمت سکه در بازار

در بازار سکه، تغییرات قیمتی متفاوت است. سکه طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، در حالی که سکه طرح قدیم با کاهش قیمت، نرخ ۳۷ میلیون تومان را ثبت کرد.

تغییرات قیمت جهانی طلا

انس جهانی طلا که در هفته‌های گذشته روند صعودی داشت، این هفته روند نزولی به خود گرفته است. قیمت جهانی طلا نسبت به روز گذشته چهار دلار کاهش یافته و به ۲۳۹۸ دلار رسیده است.

پیش‌بینی‌ قیمت طلا و سکه

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرد که بازار طلا و سکه در هفته‌های آینده تحت تأثیر عواملی همچون عرضه و تقاضا، انس جهانی و نرخ دلار داخلی، نوساناتی در حدود یک تا سه درصد خواهد داشت.
وی همچنین اشاره کرد که به رغم کاهش‌های اخیر، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کم است.
بذرافشان افزود که پیش‌بینی می‌شود انس جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ به سقف ۳۰۰۰ دلار برسد و بازار طلا و سکه کشورهای مختلف روند صعودی را آغاز کند. او همچنین تأکید کرد که تاثیرات برنامه‌های دولت چهاردهم بر مدیریت بازارهای مالی و اقتصادی کشور، باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 440802
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا