قیمت خودرو به کف رسید / بازار آماده صعود می‌شود؟

به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت خودرو در بازار آزاد متوقف شده است. بررسی عوامل موثر بر قیمت خودرو نشان می‌دهد که بازگشت بازار به روند صعودی دور از انتظار نیست.

جهان صنعت نیوز – بازار خودرو پس از یک دوره نزولی، روز گذشته به ثبات نسبی رسید و تنها تارا اتوماتیک کاهش قیمت داشت. افزایش نسبی قیمت دلار و افزایش قیمت کارخانه‌ای برخی خودروها از عوامل توقف روند نزولی بازار خودرو بوده‌اند. در این راستا، سایپا مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت محصولات خود را دریافت کرده است و تلاش ایران‌خودرو برای عرضه «ری‌را» با بالاترین قیمت ممکن نیز به چشم می‌خورد. قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا امروز تغییر چندانی نداشتند، به جز تارا اتوماتیک که ۵ میلیون تومان افت قیمت داشت.

 ارزیابی بازار خودرو

خودرو : بررسی قیمت خودرو در بازار نشان می‌دهد که پس از چند روز روند نزولی نسبتا شدید، شاهد ثبات نسبی بودیم. در میان محصولات پرتقاضای داخلی تنها تارا اتوماتیک افت قیمت را تجربه کرد.

سیگنال قیمت دلار به خودرو

افزایش نسبی قیمت دلار یکی از دلایل توقف روند نزولی قیمت خودرو در بازار است. فعالان بازار معتقدند که نوسان قیمت دلار موجب ثبات در بازار خودرو شده است.

همچنین، تقریباً سه هفته از انتخاب ریاست جمهوری، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه داشت و تمامی محصولات داخلی و مونتاژی تحت تأثیر این روند قرار گرفتند و به نظر می‌رسد این روند فعلا متوقف شده است و عامل جدید برای افت بیش‌تر قیمت‌ها نیاز است

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو

یکی دیگر از عواملی که توقف روند نزولی قیمت خودرو موثر بود، افزایش قیمت کارخانه‌ای برخی خودروها بود. همچنین بر اساس اخبار منتشر شده، سایپا مجوز افزایش قیمت ۳۰ درصدی محصولات خود را دریافت کرده است. علاوه بر این به نظر می‌رسد که قیمت گذاری کارخانه‌ای خودرو در روزهای آینده دچار تغییر شود. کما اینکه ایران خودرو و سایپا در معرفی دو محصول جدید خود تاکید کردند که این محصولات نباید مشمول قمیت گذاری شوند.

ایران خودرو در تلاش است «ری‌را» را با بالاترین قیمت ممکن به بازار عرضه کند و حتی مدیرعامل این خودروسازی اعلام کرده در صورت سودده نبودن تولید ری‌را ، این خودرو را عرضه نخواهد کرد.

سایپا هم امروز قیمت نهایی شاهین پلاس را اعلام کرده که رقمی حدود ۸۵۰ میلیون تومان است. رقمی که اختلاف فاحشی با قیمت سایر محصولات این خودروساز دارد و نشان می‌دهد که روند قیمت گذاری خودرو دچار تحول شده است.

قیمت روز خودرو

 قیمت محصولات ایران‌خودرو

در میان محصولات ایران‌خودرو، امروز قیمت خودروهای زیر مورد ارزیابی قرار گرفت:

دنا پلاس توربو اتومات: ۹۶۰ میلیون تومان (بدون تغییر)

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک: ۹۷۰ میلیون تومان (بدون تغییر)

هایما S7 پلاس: یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان (بدون تغییر)

تارا اتوماتV2 : ۸۹۰ میلیون تومان (افت ۵ میلیونی)

رانا پلاس: ۶۱۰ میلیون تومان (بدون تغییر)

پژو پارس LX :  ۸۳۵ میلیون تومان (بدون تغییر)

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای زیر مورد ارزیابی قرار گرفت:

شاهین G : ۷۰۰ میلیون تومان (بدون تغییر)

کوییک دنده‌ای R :  ۴۱۰ میلیون تومان (بدون تغییر)

کوییک دنده‌ای S : ۴۱۰ میلیون تومان (بدون تغییر)

ساینا دنده‌ای S : ۴۰۵ میلیون تومان (بدون تغییر)

اطلس: ۵۱۵ میلیون تومان (بدون تغییر)

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 440956
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا