میراث فرهنگی و گردشگری تشنه تغییرات جدید

در سه سال گذشته، عملکرد ضعیف وزارت میراث فرهنگی دولت سیزدهم باعث شده انتخاب وزیر جدید با جدیت دنبال شود.

جهان صنعت نیوز – در سه سال گذشته، وزارت میراث فرهنگی با مشکلات زیادی مواجه بوده و عملکرد غیرقابل قبول دولت سیزدهم در حفاظت از میراث فرهنگی موجب شده انتخاب وزیر جدید با جدیت دنبال شود. سیامک صحافی بر لزوم انتخاب فردی آگاه و متخصص برای این حوزه تأکید کرده و انتقاداتی به تفویض اختیارات به وزارت راه و شهرسازی و ناکامی در ایجاد انجمن‌های مردمی مطرح کرده است.

مشکلات و عملکرد غیرقابل قبول در حوزه میراث فرهنگی

در سه سال گذشته، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با چالش‌های متعددی مواجه بوده است. عملکرد غیرقابل قبول دولت سیزدهم در حفاظت و حراست از میراث فرهنگی موجب شده است که انتخاب وزیر جدید برای این حوزه به موضوعی جدی و مورد توجه فعالان و دغدغه‌مندان تبدیل شود.

لزوم انتخاب فردی آگاه و متخصص

سیامک صحافی، رئیس انجمن تاریخ و میراث ایرانیان و عضو کمیته مشورتی انتخاب وزیر میراث فرهنگی، در گفت‌وگو با روزنامه جهان صنعت تاکید می‌کند که وزیر آینده باید فردی دانا و آگاه به حوزه میراث فرهنگی باشد. او معتقد است که این شخص باید نماینده مناسبی برای تمدن چندین‌هزارساله و چشم‌انداز گردشگری و هنرهای سنتی ایران باشد و قادر به نمایندگی مؤثر کشور در مجامع بین‌المللی و سازمان‌هایی نظیر یونسکو باشد.

انتقاد از تفویض اختیارات و ضرورت اصلاح روش‌ها

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات وزارت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم، تفویض اختیار حریم‌ها و آثار تاریخی به وزارت راه و شهرسازی بوده که با انتقادهای زیادی همراه شد. صحافی در این باره می‌گوید: «رفتار اشتباه برخی در وزارت میراث فرهنگی باعث شد انجمن خیرین میراث فرهنگی نتواند به درستی ایجاد شود. کارهای اینچنینی باید توسط مردم انجام شود و نباید تمام کارها به حاکمیت واگذار شود.»

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهویدئو

شناسه : 441049
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا