تازه‌ترین اخبار از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان: نحوه تعیین حقوق و زمان‌بندی

بر اساس آیین‌نامه جدید، بازنشستگان طی سه سال آینده باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان مشابه را دریافت کنند و همسان‌سازی حقوق در حال اجراست.

جهان صنعت نیوز، بر اساس آیین‌نامه اجرایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه موظف به تهیه جداول شناسایی و طبقه‌بندی بازنشستگان هستند، که باید براساس حقوق شاغلان مشابه تنظیم و به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شود. وی افزود که بر اساس این آیین‌نامه، بازنشستگان در سه سال آینده باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان مشابه را دریافت کنند و در سال اول این افزایش به میزان ۴۰ درصد خواهد بود. فرایند همسان‌سازی در حال حاضر در حال اجراست و سازمان‌های مربوطه در حال جمع‌آوری اطلاعاتl برای صدور احکام اصلاحی هستند.

اجرای آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سرویس اقتصاد کلان: رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط سرپرست ریاست جمهوری، گفت: طبق ماده ۴ این آیین‌نامه، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه موظف‌اند در مدت دو ماه، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی، جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه‌بندی بازنشستگان را تهیه کنند. این جداول باید بر اساس مبلغ کسور پرداختی شاغلان مشابه و هم‌تراز در پایه‌ها، رتبه‌ها و سایر عناوین مشابه تنظیم شود و به صندوق‌های بازنشستگی مربوطه ارسال گردد.

تهیه جداول و همکاری دستگاه‌ها

فیضی‌نژاد ادامه داد که اطلاعات شاغلان هم‌تراز بازنشستگان در اختیار سازمان اداری و استخدامی و دستگاه‌های اجرایی است. این دو سازمان باید اطلاعات شاغلان را از دستگاه‌های مربوطه دریافت کرده و صندوق بازنشستگی کشوری نیز اطلاعات بازنشستگان را برای تهیه جداول به این سازمان‌ها ارائه دهد. این جداول برای هر گروه از بازنشستگان نظیر فرهنگیان، اعضای هیئت علمی و قضات به طور جداگانه تنظیم خواهد شد.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری افزود که بازنشستگان باید طی سه سال ۹۰ درصد حقوق شاغلان مشابه را دریافت کنند. در سال اول اجرای قانون برنامه هفتم، این افزایش به میزان ۴۰ درصد خواهد بود. پس از محاسبه و تعیین جدول نحوه اعمال همسان‌سازی، صندوق بازنشستگی کشوری قادر به صدور احکام اصلاحی خواهد بود.

روند اجرایی همسان سازی حقوق بازنشستگان

فیضی‌نژاد تأکید کرد که فرایند اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز شده و سازمان اداری و استخدامی در حال جمع‌آوری اطلاعات از دستگاه‌های مربوطه است. این اطلاعات به منظور تطبیق با شاغلان هم‌تراز و تهیه جداول نهایی به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال خواهد شد.
او در پایان در پاسخ به سوالی در مورد میزان افزایش حقوق بازنشستگان، توضیح داد که شاغل متناظر به کسی اطلاق می‌شود که در حال حاضر در دستگاه‌های اداری و اجرایی فعال است.

اقتصاد کلان

شناسه : 441077
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا