در هیچ شهری نوبت بندی آب نداریم

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بیشتر شهرهای کشور مقطع اوج مصرف را بدون مشکل سپری خواهند کرد.

به گزراش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، ناصر اکبری با بیان اینکه شرایط خشکسالی در دهه اخیر و به‌خصوص در دو سال گذشته شرایط را برای تامین آب دشوار کرده است. گفت: رصد، پایش و پیگیری‌های مستمری که از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای شهرهای دچار تنش آبی صورت گرفته. از بحرانی‌شدن موضوع آب جلوگیری کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۸۰ پروژه. و در سال جاری ۶۱۰ پروژه برای شهرهایی که دچار تنش آبی بوده‌اند تعریف شد. ادامه داد: این پروژه ها با اولویت تامین و انتقال آب شرب شهرها در دستور کار قرار گرفت.

اکبری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۶ استان کشور با تنش آبی مواجه بودند،اظهار کرد. از این بین استان‌های فارس،سیستان و بلوچستان،سمنان، کرمان، مشهد و تهران به دلیل شرایط خاص بارشی. و ذخیره منابع آب شرب در اولویت اقدامات مرتبط با رفع تنش آبی قرار گرفتند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده. و اجرای پروژه های رفع تنش از جمله افزایش ظرفیت تولید از طریق حفر چاه، اجرای خطوط انتقال، پهنه‌بندی مناطق و مدیریت فشار شبکه، از وقوع بحران در این استان ها جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه نوبت‌بندی آب در هیچ شهری در دستور کار نیست، خاطرنشان کرد: امید است با تامین اعتبارات مورد نیاز در زمان مناسب نسبت به اتمام پروژه‌های در دست اجرا و بهبود شرایط تنش آبی در استان‌های درگیر موضوع، بتوانیم از این شرایط تنش آبی عبور کنیم.

منبع: تسنیم

نفت و پتروشیمی

شناسه : 441164
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا