ارائه اظهارنامه مالیاتی غیرحضوری شد

مدیرکل طراحی سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت و استعلام تقسیط و ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت غیرحضوری برای اولین بار خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز، محمد عبدوس مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی با اشاره به الکترونیکی و غیر حضوری شدن فرآیندهای مالیاتی از جمله ثبت و تقسیط اظهارنامه های مالیاتی گفت: از هفته گذشته با اتصال به سامانه‌های پیام رسان‌های داخلی، شاهد تسهیل در ثبت فرآیندهای مالیاتی برای مودیان هستیم.

وی ادامه داد: در قسمت ویترین پیام رسان‌های داخلی در حال حاضر گزینه ای به نام پرداخت مالیات تبصره ماده صد وجود دارد و با کلیک بر روی آن وارد ربات پرداخت مالیاتی سازمان امور مالیاتی می‌شویم.

او بیان کرد: این فرآیند با فرستادن کلمه شروع آغاز می‌شود و مودی پس از مشاهده توضیحات تکمیلی در خصوص تبصره صد و قضایای آن نسبت به وارد کردن کد ملی خود اقدام می‌کند و پس از آن سازمان امور مالیاتی به شماره موبایلی که در درگاه ملی خدمات سازمان ثبت کرده‌اند پیام احراز هویت ارسال می‌شود.

تبصره صد

او اظهار کرد: با وارد کردن کد احراز هویت تمامی پرونده های مشمول تبصره صد که تایید نشده‌اند توسط مودی به او نمایش داده می‌شود که فرآیند تایید آنها را انجام دهد. اطلاعاتی شامل کد ملی، آدرس، کد پستی و وضعیت فعلی کسب و کار به او نمایش داده می‌شود. با وارد کردن کد رهگیری مودی باید میزان فروش را به ریال وارد کند. بعد از آن میزان مالیات پرونده و میزان فروش محاسبه شده توسط سازمان امور مالیاتی و توضیحات وضعیت پرونده و همچنین اطلاعات تکمیلی پرونده یعنی نام و نام خانوادگی، کد ملی و میزان مالیات به مودی نمایش داده می‌شود.

وی افزود: پس از تایید اینکه مالیات پرداختی مودی در چه بخشی هزینه می‌شود به مودی نمایش داده می‌شود که مربوط به پروژه نشان‌دار کردن مالیات است. سپس اطلاعات مربوط به کد رهگیری صاحب به مودی نمایش داده می‌شود. مودی می تواند از طریق پیام رسان های داخلی امور مالیاتی خود را انجام دهد و از مراجعه های غیر حضوری به مراکز مالیاتی پرهیز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

اقتصاد کلان

شناسه : 441268
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا