رشد تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بنادر کشور از ابتدای سال

مدیرکل بندری سازمان بنادر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۴ درصدی داشته است.

به گزارش سرویس صنعت و معدن جهان صنعت نیوز، عادل دریس مدیرکل بندری سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه بنادر در بازه‌های مهم زمانی اقدام به تخلیه و بارگیری می‌کنند. گفت: همه ساله سازمان بنادر برنامه توسعه و تجهیز بنادر را براساس توزیع و مصرف برنامه ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت بنادر کشور به ۲۰۶ میلیون تن رسیده است. که پنجاه میلیون تن آن به کالا های اساسی اختصاص دارد. خوشبختانه با توجه به اعلام نیاز سازمان جهاد کشاورزی شاهد هستیم. که بیش از ۷میلیون و ۴۵۰هزار تن کالا تخلیه شده است. که ۱۴ درصد رشد داشته است.

دریس توضیح داد: سازمان بنادر برای آنکه خود را آماده کند رویکردها را تغییر دهد. به سمت مکانیزه کردن بنادر رفته است و قریب به ۸۹۰ هزار تن ظرفیت در بنادر جنوب ایجاد شده است.

مدیرکل بندری سازمان بنادر توضیح داد: ما با پدیده کم آبی روبرو هستیم که در همین راستا مکلف هستیم که بنادر را تجهیز و آماده برای پذیرش کشتی های بزرگتر و پهن پیکرتر کنیم.

وی اظهار کرد: در بعضی از پایانه‌ها متوسط تخلیه کشتی‌ها هشت روز بود، ما تلاش می‌کنیم این مدت را به پنج روز کاهش دهیم و اگر دو پایانه عملیاتی شود این میزان به سه روز خواهد رسید.

وی افزود:در حال حاضر بیش از ۷ میلیون و ۴۰۰هزار تن کالا تخلیه شده است و این خبر خیلی خوبی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

صنعت و معدن

شناسه : 441446
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا