هشدار در خصوص افزایش اشعه فرابنفش در تهران

با افزایش دمای هوا در روزهای آینده، شاخص اشعه فرابنفش در تهران به 9 خواهد رسید و مردم باید مراقب باشند.

جهان صنعت نیوز – صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد. که دمای هوا در تهران و بسیاری از مناطق کشور در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. او تأکید کرد که شاخص اشعه فرابنفش در تهران به ۹ خواهد رسید. و در برخی مناطق جنوبی از جمله کرمان و سیستان و بلوچستان این شاخص بیش از ۱۱ خواهد بود. ضیائیان توصیه کرد که مردم در ساعات اوج تابش خورشید از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنند. و از شایعات در مورد اشعه فرابنفش نگران نباشند.

هشدار هواشناسی: افزایش دما و اشعه فرابنفش در تهران و سایر مناطق کشور

با نزدیک شدن به روزهای گرم تابستان، سازمان هواشناسی کشور افزایش دما و شاخص اشعه فرابنفش را پیش‌بینی کرده است. صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، اعلام کرد. که در روزهای آینده، دمای هوا در تهران و بسیاری از مناطق کشور بین یک تا ۲ درجه افزایش خواهد یافت. او اشاره کرد که شاخص اشعه فرابنفش در تهران به ۹ و در مناطقی همچون کرمان و سیستان و بلوچستان به بیش از ۱۱ خواهد رسید. این سطح از اشعه فرابنفش نیازمند محافظت‌هایی مانند استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و عینک‌های مخصوص در ساعات ۱۰ تا ۱۶ است.

تأثیرات اشعه فرابنفش و توصیه‌های بهداشتی

ضیائیان تأکید کرد که اشعه فرابنفش در تمام طول سال تابش دارد و عوامل مختلفی مانند زاویه تابش خورشید و میزان ازن موجود در استراتوسفر بر شدت آن تأثیر می‌گذارند. او تصریح کرد که افزایش موقت دما و اشعه فرابنفش در تابستان‌ها پدیده‌ای طبیعی است و مردم نباید به شایعات مبنی بر خطرات غیرمعمول این اشعه توجه کنند. ضیائیان یادآور شد که شرایط جغرافیایی ایران در طول تاریخ منجر به وجود چنین تابش‌هایی شده و این وضعیت جدیدی نیست.

پیش‌بینی هوا و توصیه‌های ایمنی

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، در روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا در تهران به ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، اما پیش‌بینی می‌شود که رکورد دمایی جدیدی ثبت نشود. ضیائیان افزود که دمای ۳۸ درجه در تهران طی ۳۰ سال گذشته ۱۱۰ بار تجربه شده است و گرمای فعلی نیز در تاریخ مشابهی دارد. او همچنین اشاره کرد که تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی احتمالی شهر تهران به دلیل گرما توسط دستگاه‌های دیگر مانند وزارت بهداشت انجام می‌شود و نه سازمان هواشناسی.

عمومی

شناسه : 441480
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا