تکلیف تعطیلی شنبه و یکشنبه مشخص شد

افزایش شدت تابش اشعه فرابنفش در تهران نگرانی‌هایی ایجاد کرده، اما تعطیلی رسمی برای روزهای آینده در نظر گرفته نشده است.

جهان صنعت نیوز – در پی افزایش شدت تابش اشعه فرابنفش در تهران، نگرانی‌هایی در فضای مجازی و رسانه‌ها ایجاد شده و شایعاتی مبنی بر تعطیلی دو روز آینده منتشر شده است. عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، اعلام کرد که شاخص UV index در تهران افزایش یافته و توصیه می‌شود مردم در ساعات اوج تابش از مواجهه با نور خورشید پرهیز کنند. او تأکید کرد که تصمیم‌گیری برای تعطیلی بر عهده استانداری است و تاکنون جلسه‌ای برای این موضوع برگزار نشده است. شاهسونی همچنین به کارفرمایان توصیه کرد که شرایط کاری را برای کارکنان در محیط‌های باز به گونه‌ای تنظیم کنند که کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند.

تعطیلی ادارات و بانک‎ها در کار نیست

سرویس عمومی: در روزهای اخیر، افزایش شدت تابش اشعه فرابنفش در تهران نگرانی‌هایی در بین شهروندان ایجاد کرده است. این نگرانی‌ها با انتشار شایعاتی مبنی بر تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه برای کاهش خطرات ناشی از این تابش‌ها بیشتر شد. با این حال، عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که جلسه‌ای در استانداری تهران برای بررسی تعطیلی برگزار نشده و تصمیم‌گیری در این زمینه همچنان در حال بررسی است.

افزایش شاخص تابش اشعه فرابنفش و توصیه‌های بهداشتی

شاهسونی توضیح داد که اشعه‌های ناشی از نور خورشید شامل UVA، UVB و UVC هستند که لایه اوزون تا ۹۰ درصد UVB و تمام UVC را حذف می‌کند، لذا مردم عمدتاً در معرض اشعه UVA قرار دارند. وی افزود: “برای سنجش میزان تابش پرتوهای فرابنفش، شاخصی به نام UV index وجود دارد که از ۱ تا ۱۱ متغیر است. اگر این شاخص به بالای عدد ۶ برسد، باید از تجهیزات حفاظتی مانند کلاه، عینک آفتابی، کرم‌های ضدآفتاب و لباس‌های پوشیده استفاده شود.”

راهکارهای پیشنهادی برای کاهش مواجهه با اشعه فرابنفش

شاهسونی تأکید کرد که سیاست وزارت بهداشت در این زمینه، کاهش مواجهه افراد با نور خورشید است. او بیان کرد که تابش اشعه فرابنفش در ساعات ۱۱ صبح تا ۱۷ بعدازظهر به اوج خود می‌رسد و بهتر است مردم در این ساعات از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند. همچنین، به کارفرمایان توصیه شد که شرایط کاری را برای کارکنان در محیط‌های باز به گونه‌ای تنظیم کنند که کمتر در معرض تابش اشعه فرابنفش قرار بگیرند.

عوارض ناشی از تابش طولانی‌مدت اشعه فرابنفش

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت همچنین هشدار داد که مواجهه طولانی‌مدت با اشعه فرابنفش می‌تواند منجر به عوارض جدی مانند آب مروارید و سرطان پوست شود. او خاطرنشان کرد که مردم باید توجه داشته باشند که این عوارض تنها در صورت مواجهه مکرر و طولانی‌مدت با اشعه فرابنفش رخ می‌دهد و قرار گرفتن کوتاه‌مدت در معرض نور خورشید باعث این بیماری‌ها نمی‌شود.

عمومی

شناسه : 441494
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا