استان های شمالی کشور خنک می شود

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش نسبی دما در استان‌های شمالی در اوایل هفته رخ می‌دهد.‌

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی سه روز آینده هوای گرم در کشور تداوم دارد گفت: طی امشب و فردا شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: یکشنبه با توجه به نفوذ جریانات شمالی سواحل شمالی، استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و اردبیل بارندگی دارند. همچنین در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین و زنجان بارندگی‌های رگباری، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

ضیائیان با بیان اینکه بارندگی‌ها تا سه‌شنبه در کشور تداوم دارد. اظهار کرد: با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش نسبی دما در استان‌های شمالی در اوایل هفته رخ می‌دهد.‌

وی تصریح کرد: در ۵ روز آینده مرکز، جنوب غرب، جنوب‌شرق، شمال شرق و شرق و البرز مرکزی وزش باد شدید دارد که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و غرب دریای خزر تا فردا مواج و متلاطم است‌.

به گفته وی، تهران آسمانی نیمه ابری دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۴۱ درجه رسید و کمینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر ثبت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی

شناسه : 441531
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا