احداث خط ۹ مترو تهران آغاز شد

با احداث خط ۹ متروی تهران، سفرهای زیرزمینی اهالی پایتخت، از سه‌راه ورامین تا چیتگر آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، شهریار افندی‌زاده به تشریح جزئیات و ویژگی‌های خط متروی سه‌راه ورامین ـ چیتگر پرداخت. و افزود: در مطالعات بازبینی شده شبکه انبوه‌بر همگانی شهر تهران. احداث خط ۹ مترو با مبدأ و مقصد سه‌راه ورامین ـ چیتگر به طول ۵۳ کیلومتر و تعداد ۴۰ ایستگاه به تصویب رسیده. که این خط در نقطه شروع با خط ۱۱ در محدوده جاده ورامین تبادل داشته. و سپس مسیر آن با عبور از بزرگراه امام رضا(ع) به سه‌راه افسریه می‌رسد. ️

وی گفت: این خط با پوشش مناطق ۸،۴، ۱۳، ۱۴ و ۲۰ در شرق تهران به سمت غرب ادامه مسیر می‌دهد. و نواحی شمالی بزرگراه همت واقع در مناطق ۳،۲ و ۵ را پوشش می‌دهد و در نهایت با تغییر مسیر حرکت به سمت جنوب، منطقه ۲۲ را پوشش داده. و به ایستگاه چیتگر که یک ایستگاه تبادلی مهم با خط ۵ (اکسپرس B) و خط ۱۱ است، ختم می‌شود. ️

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه خط ۹ نقش مهمی در افزایش سهم حمل و نقل همگانی. و ایجاد یکپارچگی شبکه دارد، اظهار کرد: با توجه به ساخت و سازهای مسکونی. در منطقه ۲۲ و پوشش ضعیف حمل و نقل همگانی انبوه‌بر در این منطقه، خط ۹ می‌تواند. نقش عمده‌ای در جابه‌جایی شهروندان ساکن در این منطقه داشته باشد و موجب تغییر شیوه سفر از خودروی شخصی به مترو در همان مبدأ شود.

سفر به مناطق مرکزی و جنوبی تهران و بالعکس

️به گفته افندیزاده، بخشی از مسافران حومه‌ای کرج نیز در ایستگاه تبادلی وردآورد از این خط استفاده خواهند کرد و به‌طور کلی مسافران در این کریدور می توانند با استفاده از خطوط تقاطعی به مناطق مرکزی و جنوبی تهران و بالعکس سفر کنند.

گفتنی است خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه به‌نحوی طراحی و اجرا شده است که حداکثر پوشش را در مناطق مرکزی ـ تجاری شهر شامل مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ ایجاد کنند، اما در رویکرد جدید، خط ۹ بعنوان یکی از طولانی‌ترین خطوط شبکه جدید متروی شهر تهران، به‌گونه‌ای طراحی شده که با تشکیل حلقه با خط ۸ مترو، حداکثر پوشش‌دهی را برای مناطق بیرونی محدوده کنترل آلودگی هوا و داشتن تقاطع با خط ۱۱ حداکثر پوشش را برای تمامی مناطق حاشیه‌ای شهر فراهم سازد.

منبع: تسنیم

مسکن

شناسه : 441723
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا