آیفون در این کشور ارزان شد

در بحبوحه‌ی کاهش فروش آیفون در چین، اپل قیمت آیفون‌ها را در هند کاهش داد

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، پس از اینکه دولت هند تعرفه‌ی واردات گوشی‌های هوشمند را از ۲۰ به ۱۵ درصد کاهش داد، اپل قیمت مدل‌های آیفون پرو را ۳ تا ۴ درصد در این کشور کاهش داد. قیمت آیفون‌های ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ ساخت هند ۳۰۰ روپیه (حدود ۳٫۶ دلار) و قیمت آیفون SE حدود ۲,۳۰۰ روپیه (۲۷٫۵ دلار) و قیمت آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس تا ۶,۰۰۰ روپیه (۷۲ دلار) کاهش پیدا کرد.

این اولین باری است که اپل قیمت مدل‌های پرو نسل فعلی را در هند کاهش می‌دهد. کاهش قیمت در هند با کاهش تقاضا برای آیفون در چین هم‌زمان شده است. به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد کسری درآمد در چین را با افزایش فروش در هند جبران کند.

شرکت تحقیقاتی بازار Canalys اخیراْ اعلام کرد که فروش گوشی‌ آیفون در چین در سه‌ماهه‌ی منتهی به ژوئن (خرداد و تیر) درمقایسه‌با سال قبل ۶٫۷ درصد کاهش یافته است. Canalys می‌گوید: «اپل در سرزمین اصلی چین در تنگنا قرار گرفته است.»

برای کاربران هندی کاهش قیمت همیشه خوشایند است؛ اما درمقابل، آیفون‌ها در هند با قیمت گران عرضه می‌شوند. ارزان‌ترین مدل آیفون ۱۵ پرو که در ایالات‌ متحده ۹۹۹ دلار قیمت دارد، در هند ۱,۵۵۰ دلار عرضه می‌شود.

بازار مهم اپل

هند به‌عنوان بازاری مهم در خارج از ایالات‌ متحده برای اپل ظاهر شده است. این شرکت به‌طور فزاینده‌ای تولید خود را در این کشور گسترش می‌دهد. براساس گزارش مورگان استنلی، شرکت خدمات مالی آمریکایی، درآمد اپل از هند در سال ۲۰۲۳ درمقایسه‌با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ با ۴۲ درصد افزایش، به ۸٫۷ میلیارد دلار رسید.

واردات آیفون به هند با ۳۹ درصد افزایش به ۹٫۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ رسید و آن را به پنجمین بازار بزرگ اپل برای آیفون‌ها تبدیل کرد. مورگان استنلی می‌گوید که بازار هند برای آیفون بزرگ‌تر از هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا است.

براساس گزارش یوبی‌اس و کانترپوینت، سهم بازار این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ در هند دورقمی شد. اگرچه از آن زمان سهم بازار این شرکت کاهش یافته است. با بهبود اقتصاد داخلی هند، سهم اپل از بازار این کشور نیز در حال افزایش است. درنهایت، گزارش‌ها حاکی‌ از آن است که اپل قصد دارد سال جاری مونتاژ مدل‌های پرو در هند را آغاز کند.

زومیت

دانش و فناوری

شناسه : 441785
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا