گرد و غبار مراکز آموزشی در این استان را تعطیل کرد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در مشهد و مناطق هفت گانه، تبادکان، رضویه، احمدآباد، در پی پیش بینی بروز طوفان گرد و غبار فردا دوشنبه هشتم مرداد ماه تعطیل است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، مهدی اله پور شامگاه یکشنبه افزود: همچنین فعالیت‌های آموزشی ( کلاس های تابستانی و فوق برنامه) در همه مقاطع در شیفت صبح و عصر فردا هشتم مرداد، غیر حضوری و در بستر سامانه شاد برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این تصمیم براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی و با توجه به اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وزش باد شدید در استان همراه با طوفان گرد و خاک و ناسالم شدن هوا تا پایان روز دوشنبه هشتم مرداد ماه گرفته شده است.

اله پور ادامه داد: همچنین همه فعالیت های ورزشی در محیط های باز در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

‎وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی وقوع گرد و غبار و جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر، استفاده از ماسک توصیه می شود.

اله پور اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نیز مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی هستند و فرمانداران شهرستان ها باید در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند.

‎مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: شهرداری مشهد نیز باید از سیستم های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع رسانی موجود در بوستان های بزرگ شهر و مراکز تفریحی مشهد برای اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان استفاده کنند.

منبع: ایرنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 442070
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا