آینده نامعلوم مسکن ملی؛ شکاف عمیق بین وعده و واقعیت

پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تهران با وجود ادعای بالای 85 درصدی برای پروژه‌های طرح اقدام ملی، به طور متوسط 10 درصد اعلام شده است که نشان از کندی روند ساخت و ساز در این طرح ملی دارد.

جهان صنعت نیوز – با وجود وعده‌های دولت برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، آمارهای منتشر شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نشان می‌دهد که پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح به طور متوسط در حدود ۱۰ درصد بوده است. این در حالی است که پیش از این، ادعا شده بود پروژه‌های طرح اقدام ملی (که اکنون جزئی از نهضت ملی مسکن محسوب می‌شود) بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته‌اند. این تناقض در اعداد و ارقام، سوالات زیادی را در مورد روند اجرای این طرح ملی ایجاد کرده است.

نهضت مسکن ملی ؛ وعده‌ها و واقعیت‌ها

سرویس مسکن : طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم برای حل بحران مسکن در کشور است. با این حال، آمارهای منتشر شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نشان می‌دهد که پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح به طور متوسط در حدود ۱۰ درصد بوده است. این در حالی است که پیش از این، ادعا شده بود پروژه‌های طرح اقدام ملی (که اکنون جزئی از نهضت ملی‌مسکن محسوب می‌شود) بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته‌اند.

تفاوت قابل توجه در آمار پیشرفت پروژه‌ها

این تفاوت قابل توجه در آمار پیشرفت پروژه‌ها، سوالات زیادی را در مورد روند اجرای این طرح ملی ایجاد کرده است. از یک سو، دولت مدعی تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و از سوی دیگر، آمارهای رسمی نشان از کندی پیشرفت این پروژه‌ها دارد. این مسئله، نگرانی‌هایی را در بین متقاضیان مسکن ایجاد کرده است.

علل کندی پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن

عوامل مختلفی در کندی پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن موثر هستند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

‌ کمبود منابع مالی: تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح عظیم، یکی از چالش‌های اصلی دولت است.

• مشکلات اجرایی: مشکلات اجرایی مانند تغییر پیمانکاران، کمبود مصالح ساختمانی و مسائل زمین‌شناسی نیز در کندی پیشرفت پروژه‌ها موثر هستند.

• بحران اقتصادی: شرایط اقتصادی نامناسب کشور نیز بر روند اجرای این طرح تاثیرگذار بوده است.

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 442123
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا