جزئیاتی از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، ساعت ۱۶ فردا، با حضور بیش از ۷۰ هیأت خارجی و ۶۰۰ خبرنگار داخلی و بین‌المللی در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، در آستانه مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برنامه‌ها و تمهیدات ترافیکی این مراسم را در معابر اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی توضیح داد.

وی اعلام کرد که این مراسم فردا (سه شنبه ۹ مرداد ماه از ساعت ۱۶) در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و به همین منظور پلیس برای نظم بیشتر مراسم، تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته شده است.

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد در خیابان‌ها

به گفته موسوی پور، از ساعت ۸ صبح فردا، توقف در خیابان‌های مجاهدین از تقاطع آبسردار به سمت غرب، ابن سینا از تقاطع فخر آباد، مصطفی خمینی به سمت جنوب تا تقاطع امیرکبیر، میدان بهارستان از جمهوری تا ظهیرالاسلام، شهید گودرزی در ضلع جنوبی مجلس، شهید دیالمه از امیر کبیر به سمت شمال و از خیابان آژانلو تا خیابان مجاهدین ممنوع خواهد بود.

وی افزود که از ساعت ۱۰ صبح، محورهای فرعی اطراف مجلس در خیابان‌های شهید دیالمه، شهید آژانلو و مجاهدین با نیوجرسی مسدود خواهند شد.

از ساعت ۱۴ نیز مسیرهای شرق به غرب خیابان مجاهدین از تقاطع آبسردار و محدوده شمال به جنوب ابن سینا از تقاطع فخر آباد به سمت جنوب مسدود می‌شود. همچنین در محدوده خیابان جمهوری از تقاطع مخبر الدوله به سمت شرق و خیابان مصطفی خمینی در مسیر جنوب به شمال از تقاطع امیر کبیر و خیابان شهید دیالمه از خیابان امیر کبیر به سمت مجلس نیز محدودیت تردد ایجاد می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد که متروی میدان بهارستان از ساعت ۱۴ تا ۱۹ مسافرگیری نخواهد داشت و پمپ بنزین مجاهدین در محدوده ضلع شمالی مجلس و خیابان ابن سینا روبروی بیمارستان نیز غیر فعال می‌شود.

موسوی پور در پایان از تمامی شهروندان درخواست کرد که با توجه به حضور شخصیت‌ها و مهمانانی از سایر کشورها که برای شرکت در این مراسم حضور دارند و در سطح شهر از هتل به سمت مجلس و بالعکس تردد دارند، از انجام سفرهای غیر ضروری در سطح معابر شهر تهران در روز سه شنبه خودداری کنند و همکاری لازم را با تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند.

حضور بیش از ۸۰ هیأت خارجی و ۶۰۰ خبرنگار داخلی و بین‌المللی

به گفته، علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، ۱۱ رئیس‌ مجلس، ۴ نایب رئیس، ۶ نخست‌وزیر، ۲ رئیس‌جمهور و تعدادی زیادی از وزرا از حدود ۸۰ کشور حضور پیدا می‌کنند.

روز گذشته، علیرضا شریفی، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد برگزاری تحلیف، در رابطه با مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت چهاردهم با اعلام حضور ۶۰۰ خبرنگار داخلی و بین‌المللی بیان کرد که کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، آفریقای مرکزی، پاکستان، سوریه، صربستان، کوبا، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و گینه‌بیسائو در سطح رئیس جمهور و نخست‌وزیر در این رویداد شرکت خواهند کرد.

همچنین رؤسای مجالس کشورهای روسیه، الجزایر، بلاروس، قزاقستان، ازبکستان، مالزی، عراق، بورکینافاسو، اوگاندا، کومور، مالی، سریلانکا، سنگال، کره‌شمالی نیز حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد که کشورهای امارات، لبنان، اردن، میانمار، زیمبابوه، قرقیزستان، برزیل، مالدیو و گابن در سطح معاون رئیس جمهور و معاون نخست وزیر حضور خود را نهایی کرده‌اند.

همچنین کشورهای تانزانیا، نیجر، ونزوئلا، بحرین، یمن، لیبی، مصر، سودان، بولیوی، کویت، موریتانی، میانمار، کنگو، گامبیا و اریتره در سطح وزیرخارجه شرکت خواهند کرد.

سایر کشورها از جمله هند، نیکاراگوئه، نیجر، غنا، بلغارستان، ایسلند، تونس، مجارستان، کلمبیا، اکوادور، مکزیک، شیلی، اروگوئه، مالت و سیرالئون وزرا و یا سفرای خود را به این مراسم اعزام خواهند کرد. علاوه بر این، دبیران‌کل سازمان‌های بین‌المللی شامل OIC، APA، ECO، D۸، PUIC، IORA، شانگهای و… نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

احتمال افزایش کشورهای شرکت‌کننده در مراسم

شریفی تأکید کرد که این آمار نهایی نیست و احتمال افزایش کشورهای شرکت‌کننده در مراسم وجود دارد که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود که در کنار مهمانان خارجی، مهمانان داخلی از جمله رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی از وزرا و مسئولان دولت سیزدهم و مقامات بلندپایه کشوری و لشگری حضور خواهند داشت و رئیس مجلس میزبان مهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

شریفی در ادامه با اشاره به پوشش رسانه‌ای این مراسم گفت که این مراسم به‌صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی داخلی پخش خواهد شد و بیش از ۶۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار از رسانه‌های داخلی و خارجی برای پوشش خبری در مراسم تحلیف شرکت خواهند کرد.

منبع: اکو ایران

سیاسی

شناسه : 442154
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا