۹۰ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدارس ثبت نام کردند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پروژه مهر پروژه‌ای برای کیفیت بخشی در طول سال تحصیلی آتی است گفت: بخشی از معلمان دوره ابتدایی در قالب نظام دوری ساماندهی خواهند شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، حمید طریفی در نشستی خبری با بیان اینکه ۳۰ درصد معلمانی که در سال تحصیلی گذشته مشغول کار بودند امسال هم به همراه دانش‌آموزان خود به پایه دوم منتقل خواهند شد گفت: این چرخه تا پایه سوم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۶۸ هزار دانش‌آموز پایه اول ثبت‌نام قطعی را انجام داده‌اند افزود: حدود ۹ میلیون و ۱۹۲ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی وجود دارد که ۸ میلیون و ۸۸۴ هزار نفر از آن ها ثبت‌نام قطعی خود را انجام داده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه سال گذشته تا این تاریخ ۴۸ درصد ثبت‌نام ها انجام شده بود ادامه داد: امسال ۸۰ درصد کار ثبت‌نام پایه اول انجام شده است و کل دوره ابتدایی هم آمار ۹۰ درصدی را در ثبت‌نام از آن خود کرده است.

طریفی با بیان اینکه پیش بینی‌ها برای ثبت‌نام در پایه اول حدود یک میلیون و ۴۹۵ هزار نفر است گفت: حدود ۱۱۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته شاهد کاهش تعداد دانش‌آموزان در پایه اول را خواهیم داشت.

کار کلاس‌بندی حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان انجام شده

وی با بیان اینکه کار کلاس‌بندی حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان انجام شده و از پیک کاری ثبت‌نام و کلاس‌بندی عبور کرده‌ایم افزود: در استان‌های مختلف حدود ۸۰ درصد سازماندهی معلمان انجام شده و اولویت فعلی سازمان‌های معلمان و توانمندی آنان است.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه در طول تابستان دوره توانمندسازی معلمان برگزار خواهد شد ادامه داد: حدود ۶۰ ساعت آموزش تخصصی ضمن خدمت برای معلمان ابتدایی در نظر گرفته شده است.

طریفی با بیان اینکه معلمان براساس سوابق خدمتی و پایه تحصیلی و دوره‌های ضمن خدمتی خود در این دوره‌ها شرکت می کنند گفت: توانمندسازی هوشمندانه و نقطه‌ای و دقیقی برای معلمان برنامه‌ریزی شده است و از هفته سوم مرداد شاهد برگزاری این دوره‌ها خواهیم بود.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 442156
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا