شرایط جدید دریافت گذرنامه زیارتی

شرایط دریافت گذرنامه زیارتی برای افراد مختلف از جمله بانوان، مشمولان و افراد زیر ۱۸ سال با توجه به قوانین جدید مشخص شد.

جهان صنعت نیوز – رئیس پلیس گذرنامه تهران، شرایط دریافت گذرنامه زیارتی برای افراد مختلف را تشریح کرد. بر اساس این توضیحات، افراد زیر ۱۸ سال به اجازه قیم قانونی، افراد ۱۸ تا ۵۰ سال به تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی و بانوان متأهل به اجازه اولیه همسر برای دریافت گذرنامه نیاز دارند. همچنین مشمولان خدمت سربازی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سماح بدون وثیقه از کشور خارج شوند.

شرایط جدید دریافت گذرنامه زیارتی ؛ چه کسانی می‌توانند گذرنامه بگیرند؟

سرویس اجتماعی؛ رئیس پلیس گذرنامه تهران در گفت‌وگویی شرایط دریافت گذرنامه برای افراد مختلف را تشریح کرد. بر اساس قوانین جدید، افراد متقاضی دریافت گذرنامه باید شرایط خاصی را رعایت کنند.

شرایط دریافت گذرنامه برای افراد ذکور

• زیر ۱۸ سال: افراد زیر ۱۸ سال برای دریافت گذرنامه به اجازه کتبی قیم قانونی خود نیاز دارند.
• ۰بین ۱۸ تا ۵۰ سال: مردان در این بازه سنی باید وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند. مشمولان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سماح بدون نیاز به سپردن وثیقه از کشور خارج شوند. سربازان غایب نیز برای دریافت گذرنامه باید اجازه نظام وظیفه داشته باشند.
• بالای ۵۰ سال: افراد بالای ۵۰ سال در صورت عدم داشتن منع قانونی می‌توانند برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

شرایط دریافت گذرنامه برای بانوان

• زیر ۱۸ سال: بانوان زیر ۱۸ سال نیز مانند مردان در این سن، به اجازه کتبی قیم قانونی نیاز دارند.
• متأهل: بانوان متأهل برای دریافت گذرنامه به اجازه همسر نیاز دارند. با این حال، اگر قبلاً یک‌بار اجازه همسر را برای دریافت گذرنامه گرفته باشند، برای دریافت گذرنامه‌های بعدی نیازی به اخذ مجدد اجازه نیست.

نحوه درخواست گذرنامه زیارتی

افرادی که قصد دریافت گذرنامه دارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کنند. کارشناسان این دفاتر پس از بررسی مدارک و شرایط متقاضی، نسبت به صدور گذرنامه اقدام خواهند کرد.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 442158
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا