چرا واردات خودرو کارکرده متوقف شد؟

توقف واردات خودروهای کارکرده و ابهامات موجود در این خصوص، به انتقاد نمایندگان مجلس از جمله مصطفی پوردهقان انجامید و وی خواستار شفاف‌سازی دولت در این زمینه شد.

جهان صنعت نیوز – مصطفی پوردهقان، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، به توقف ناگهانی واردات خودروهای کارکرده اعتراض کرده و آن را اقدامی سیاسی و غیرشفاف خوانده است. وی با اشاره به اینکه ابلاغ این آئین‌نامه بدون مشخص شدن منابع ارزی و سازوکار اجرایی آن، به ایجاد بی‌ثباتی در بازار خودرو دامن زده است، خواستار شفاف‌سازی دولت در این زمینه شده است.

توقف واردات خودروهای کارکرده؛ نمایندگان مجلس خواستار شفاف‌سازی شدند

سرویس خودرو : مصطفی پوردهقان، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی با خبرنگار خانه ملت به توقف واردات خودروهای کارکرده اعتراض کرد و این تصمیم را اقدامی سیاسی و غیرشفاف خواند. وی با بیان اینکه این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که هنوز دولت جدید شکل نگرفته است، خواستار شفاف‌سازی دولت در خصوص دلایل این توقف و برنامه‌های آینده برای واردات خودرو شد.

پوردهقان با اشاره به اینکه ابلاغ آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده بدون مشخص شدن منابع ارزی و سازوکار اجرایی آن، به ایجاد بی‌ثباتی در بازار خودرو دامن زده است، گفت: “این ابلاغ بیشتر شبیه کار رسانه‌ای و اقدامی سیاسی است تا کاری اجرایی.”
وی افزود که این تصمیم باعث شده تا مردم به آینده بازار خودرو بدبین شوند و اعتماد خود را به تصمیم‌گیری‌های دولت از دست بدهند.
نماینده مردم اردکان در مجلس، ضمن انتقاد از انحصار در بازار خودرو، خواستار شکستن این انحصار و ایجاد رقابت در این بازار شد. وی همچنین بر لزوم ارتقای تکنولوژی تولید خودرو در داخل کشور و همکاری با خودروسازان خارجی تأکید کرد.
پوردهقان در پایان سخنان خود، از دولت جدید خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و شفاف، به مشکلات موجود در بازار خودرو رسیدگی کند و با اتخاذ تصمیمات مناسب، به ثبات و رونق این بازار کمک کند.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 442163
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا