تاپایان سال هیچ محله ای در تهران بدون بوستان نخواهد بود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۷ بوستان جمعاً به مساحت ۱۳۴۴۴ مترمربع (بیش از ۱۳هکتار) در شهر تهران احداث و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ در شهر تهران هیچ محله فاقد بوستانی نخواهد بود.

به گزارش سرویس اجتماعی  و فرهنگی جهان صنعت نیوز، حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد. با زحمات و تلاش‌های سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۴۰۲، ۲۴۰۴ بوستان در سطح شهر تهران. احداث و در اختیار عموم شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان این که سرانه فضای سبز در سال ۱۳۵۷ یک مترمربع بوده است. که این رقم تا سال ۱۴۰۲ به ۱۶/۹۶ متر مربع رسیده است. گفت: در سال گذشته ۳۷ بوستان جمعاً به مساحت ۱۳۴۴۴ مترمربع. (بیش از ۱۳ هکتار) در شهر تهران احداث و به بهره برداری رسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه به تملک باغات جهت احداث بوستان اشاره کرد و افزود: به منظور افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار و حفظ باغات ارزشمند اکولوژیک در سال ۱۴۰۲، ۳ قطعه ملک و یک مورد باغ در مناطق (۱۶- ۱۷- ۸- ۱۵) تملک شده است.

وی به کاهش تعداد محلات فاقد بوستان در مناطق ۲۲گانه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تعداد محلات فاقد بوستان در شهر تهران تنها ۴ محله بوده است که با انجام تمهیدات لازم مقرر شده است حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ در شهر تهران محله ی فاقد بوستانی نداشته باشیم.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 442244
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا