فروش ۴ ماهه نفت ایران ۱۵.۷ میلیارد دلار شد

رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه تا پایان تیر ماه ۱۵.۷میلیارد دلار نفت صادر شده است، گفت: با احتساب نفت تراز تجاری ۱۴میلیارد دلار مثبت است.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، محمد رضوانی فر با اشاره به اینکه، تا پایان تیر ماه ۱۸.۵میلیارد دلار کالا وارد شده که ۶درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، گفت: صادرات نیز در این مدت ۸درصد رشد کرده است. براین اساس تراز تجاری بدون نفت ۱میلیارد دلار منفی است. البته باید توجه داشت که تا تیر ماه امسال ۸۰۰میلیون دلار شمش طلا وارد شده است.

رئیس کل گمرک گفت: با لحاظ کردن صادرات نفت به میزان ۱۵.۷میلیارد دلار ، مجموع تجارت خارجی کشور ۵۱ میلیارد دلار است. براین اساس با احتساب نفت تراز تجاری ۱۴.۸میلیارد دلار مثبت است.

وی افزود، در این مدت ۷.۷میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر شده است. باید توجه کرد که در این مدت متوسط هر تن کالای صادراتی ۴درصد رشد کرده است.

این مقام مسئول تاکید کرد، از کل واردات ۱۸.۵میلیارد دلاری ۶میلیاردد دلار مربوط به ورود کالای اساسی به کشور است. البته متوسط قیمت هر تن کالای اساسی به ۱۵۴۶دلار کاهش یافته است.

بزرگترین مبادی واردات کشور

رضوانی فر گفت:در چهار ماهه ابتدایی امسال امارات، چین، ترکیه، آلمان و هند بزرگترین مبادی واردات کشور هستند.

رضوانی فر با اشاره به اینکه تا کنون ۷۱هزار میلیارد تومان درآمد در گمرک وصول شده است، گفت: در چهار ماهه ابتدای سال ترانزیت نیز ۵۹درصد رشد کرده است.
وی افزود، امروز قرار داد۱۲ایکس ری منعقد خواهد شد که تاثیر قابل توجهی در رشد ترانزیت خواهد داشت.
معاون وزیر اقتصاد با شاره به اینکه کشفیات مواد مخدر۱۵۰درصد رشد کرده است، گفت: امسال ۱۵۳مورد پرونده برای قاچاق انسان تشکیل شده است که کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

منبع: تسنیم

نفت و پتروشیمی

شناسه : 442270
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا