سازمان غذا و داروی آمریکا تایید کرد؛

تشخیص سرطان روده بزرگ با یک آزمایش خون

این اولین آزمایش خون برای تشخیص سرطان روده بزرگ است که در آمریکا واجد شرایط پوشش بیماری درمانی (Medicare) خواهد بود.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آزمایش خون شرکت Guardant Health را برای تشخیص سرطانی که از روده بزرگ یا رکتوم شروع می‌شود، تأیید کرد. این آزمایش که با نام Shield نیز شناخته می‌شود، از سال ۲۰۲۲ به‌صورت آزمایشی درحال‌توسعه بوده است.

به گزارش «رویترز»، مشاوران FDA اخیراً به تأیید این آزمایش خون رأی دادند. آنان اجازه استفاده از آن را برای بزرگسالان ۴۵ سال و بالاتر صادر کردند. تأیید FDA آن را یک قدم به عرضه اولین آزمایش خون غربالگری سرطان کولورکتال (CRC) که واجد شرایط پوشش بیمه درمانی (Medicare) برای افراد مسن است، نزدیک‌تر می‌کند.

آزمایش‌های خون نسبت به آزمایش‌های مرتبط با مدفوع، مانند Exact Sciences Cologuard، برای غربالگری سرطان مناسب‌تر هستند. تأیید Shield توسط سازمان غذا و دارو دومین مورد آزمایش خون برای غربالگری CRC (سرطان روده بزرگ) در ایالات متحده پس از Epi proColon از شرکت Epigenomics است. Epi proColon در سال ۲۰۱۶ تأیید شد.

پوشش بیمه

با تمام این احوال، Epi proColon برای پوشش بیمه Medicare واجد شرایط نبود. زیرا معیارهای مراکز خدمات بیمه پزشکی سالمندان و بهداشت مستمندان (CMS) با حساسیت ۷۴ درصد یا بیشتر را برآورده نمی‌کرد. طبق اسناد FDA، مطالعات نشان داده است تست Shield حدود ۸۳ درصد سرطان‌های روده بزرگ را شناسایی می‌کند.

کولونوسکوپی به‌عنوان تست استاندارد طلایی برای تشخیص CRC در نظر گرفته می‌شود. سرطان روده بزرگ یا همان CRC سالانه حدود ۱۵۰,۰۰۰ نفر در ایالات متحده را درگیر می‌کند. طبق گفته FDA، با بیش از ۵۰,۰۰۰ مرگ در سال، دومین عامل مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در این کشور است.

پزشکان بر این باورند که کاهش مصرف گوشت قرمز و فرآورده‌های آن، مصرف کلسیم و ویتامین D، دوری از استرس و اضطراب، ترک سیگار و الکل، فعالیت جسمانی و ورزش منظم راه‌هایی پیشگیری از سرطان روده هستند.

دیجیاتو

دانش و فناوری

شناسه : 442287
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا