وضعیت قرمز آلودگی هوا در این ۳ منطقه تهران

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پایتخت با قرارگرفتن روی عدد ۱۰۵ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت برای گروه‌های حساس جامعه آلوده و در وضعیت نارنجی است؛ بنابراین به سالمندان، بیماران قلبی و ریوی، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود در صورت امکان در منزل بمانند.

همچنین شاخص کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته با میانگین عدد ۱۳۹ ناسالم برای گروه سنی حساس بود.

وضعیت قرمز آلودگی هوا در این ۳ منطقه 

براساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، ۳ ایستگاه ژئوفیزیک (منطقه ۶)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴) و پارک سلامت (منطقه ۱۷) در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه گروه سنی)، ۸ ایستگاه در شرایط نارنجی (ناسالم برای همه گروه‌های سنی) و سایر مناطق در وضعیت زرد قرار دارند.

از ابتدای امسال تاکنون، شهروندان تهرانی پنچ روز هوای پاک، ۹۷ روز هوای سالم، ۲۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس و ۲ روز هم ناسالم برای همه گروه‌های سنی جامعه استنشاق کرده‌اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

ایرنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 442367
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا